Ontwikkelaars van elektronische cliëntendossiers focussen op samenwerking in de keten, uniforme standaarden en persoonlijke gezondheidsdossiers. Zij willen dat cliënten meer regie kunnen nemen in het zorgproces. Dat blijkt uit een uitgave van M&I-partners waarin elf ecd-leveranciers hun visie geven op de doorontwikkeling van het elektronisch cliëntendossier (ecd).
In het visiedocument komen elf leveranciers
Als kennispartner (Novire) gooien we het met de leden van de koepelorganisatie IPSO en MEZZO (informele zorg) over een andere boeg. Het is daarbij de uitdaging om met een handje vol professionals via een slim management instrumentarium (waaronder CRM/ECD) een maximaal bereik te bewerkstelligen; door zorgvragers, mantelzorgers en vrijwilligers met elkaar te koppelen. De focus ligt enerzijds op het slim en lichtvoetig bedienen van het netwerk rondom de burger en anderzijds op de maatschappelijke verantwoording (rapportages). Elke betrokkene geeft conform voorgesproken proces input via de tooling en de uitkomsten worden op eenduidige wijze gebundeld, geïnterpreteerd en online terug gekoppeld, zowel intern als extern.