Zorgkantoor VGZ vindt dat zorgkoepel Kalorama een ton moet terugbetalen omdat het geld voor extra handen aan het bed, besteed is aan een softwarepakket. Zo bevestigt VGZ tegenover Zorgvisie.
Karen van Rijsewijk, woordvoerder VGZ, laat
U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan
Login of Maak een account aanKaren van Rijsewijk, woordvoerder VGZ, laat
BSL Media & Learning
Walmolen 1, 3994 DL Houten
Postbus 246, 3990 GA Houten
En: de advertorial in zorgvisie: ‘ ICT managers realiseren een daling van 35% in de exploitatie van zorgalarmering en telefonie. De migratie naar een omgeving waarin alle zorgondersteunende communicatie op één systeem draait levert enorme voordelen op. De gebruiker krijgt meer mogelijkheden en de exploitatie van telefonie en alarmering kan met tientallen procenten omlaag. De integratie van telefonie, alarmering en videobewaking maakt beheer eenvoudig en scheelt fors in de kosten. ‘.
Nou zeg nou zelf, dat gbeld voor de handen aan het bed moeten hierheen, want dat maakt het werk voor de handen aan het bed alleen maar lichter!!
En Jan, vergeet niet dat het opknappen van de wc’s en het aanschaf van goede auto’s de directie meer levensvreugde geeft en dat ze zo ook beter voor het personeel kunnen zorgen, daardoor is er minder uitval door ziekte en zijn er meer handen aan het bed. Toch! VOC-mentaliteit, dat helpt!
Zorgmanagement en bedrijfsvoering (voor bestuurders tussen 10.00 en 16.00 u)
Whitepapers, seminars, presentaties (hoe presenteer ik dat TOCH alles redelijk goed gaat)
Grip op je vermogen (korte cursus ivm de hoogte van de salarissen)
Congres voor medisch secretaresses (hoe organiseer ik verjaardagen)
Zorg moet transparanter (niet lachen, het staat er echt)
Verbindt inzicht, innovatie & expertise (toilet en wachttijd toilet is al moeilijk te verbinden)
BHV snel en zorgeloos regelen (Bhv-ers moet je ’s nachts bij 120 patiënten gaan zoeken)
Zorginstellingen en pensioenfondsen (wordt niet verteld hoe slecht je geld is belegd !!!)
Zelf het aantal telefoonlijnen aanpassen (komt na de cursus: leren tellen)
Een ondernemende aanpak in de zorg (als dat zou kunnen)
Capaciteit- en personeelsplanning (doen we nog steeds met de hand; duurt dagen)
Certificering en Training in de Zorg (Certificering wordt vaak tegen een leuk bedrag gekocht)
Zorg van dichtbij meemaken (om het te leren wel; goed voor bestuurders!!)
De schakel naar vooruitgang (leren doorschuiven naar later; als moeder dood is)
Er is ontdekt dat het extra geld naar adviesbureaus gaat, naar eindeloos durende niet geslaagde software projecten en naar een zee van cursussen.
Er komen meteen heel veel ontkenningen.
Maar veel handige jongens en tegenwoordig ook vrouwen hebben al heel lang ontdekt dat de zorg een bodemloze put met geld is (het bedrijfsleven is anders: een TV mag niet te duur worden anders is die niet verkoopbaar of niet meer concurrerend; in de zorg worden gewoon de tarieven verhoogd en niet ‘kopen’ is er niet bij; je zult geopereerd moeten worden)
Adviesbureaus bieden zich zonder enige bijdrage te leveren aan of een bestuurder huurt die in omdat hij incompetent is.
Veel rapporten worden gemaakt (Hetti Willemse, Carla de Jong) om ook een nietszeggende bijdrage te leveren.
Ik was 7e programmeur van Nederland in 1963; beslissingen over aanschaf en verloop van computer projecten worden genomen door figuren die niet weten waarop ze moeten letten en hoe en wat ze SCHRIFTELIJK moeten plannen.
En dan de cursussen. Dat zijn bijna altijd dooddoeners om het personeel eenmalig te pleasen. En de druk van de aanbieders is erg hoog voor nietszeggende cursussen. Bekijk dit eens: zie vervolg