Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties8

Delnoij en Kimpen leiden Kwaliteitsinstituut

Bart Kiers schrijft zowel over cure als care. Zijn aandachtsvelden zijn de ziekenhuizen, medisch specialisten, ouderenzorg en ggz.
Diana Delnoij, directeur van het Centrum Klantervaring Zorg, wordt inhoudelijk kwartiermaker van het Kwaliteitsinstituut. Jan Kimpen, voorzitter raad van bestuur van het UMC Utrecht, wordt voorzitter van de Adviescommissie kwaliteit.
Delnoij en Kimpen leiden Kwaliteitsinstituut

Dat staat in een brief van

Registreren

8 REACTIES

  1. Kwaliteitsinstituut die niet in belang is van de burgers en zeker niet die van de patiënten. Hier zitten grote schadeveroorzakers bij die deelnemen en de burgers worden hier niet in vertegenwoordigt. Het zijn graaiende schadeveroorzakers bij elkaar die een ieder genoeg op hun geweten hebben en die alles eraan doen om medische fouten in de doofpot te doen belanden. De burger mag dit gaan betalen ook nog. Hoe is het mogelijk dat het ministerie geen burgers betrekt en niet een organisatie zoals Stichting Dimitri die een erkenning vorig jaar heeft gehad om de belangen van slachtoffers door medische fouten te behartigen. Die hoort hier in te zitten en zijn niet eens gevraagd of uitgenodigd omdat ze hun mond niet houden als het gaat over bedekken van medische fouten en doofpotten. Burgers moeten zich ernstig zorgen gaan maken over de betrouwbaarheid van dit instituut wat onbetrouwbaar is naar mijn mening. En zeker als je de achtergronden kent en hoe deze samenstelling tot stand is gekomen in alle anonimiteit!!!!

  2. Lees alle reacties
  3. Kan iemand mij vertellen waarom er in die hele adviescommissie kwaliteit geen lek is voor een sleutelfiguur vanuit zorgorganisaties en/of universiteit uit het zuiden des lands? Zegt dit iets over de kwaliteit van spelers die werkzaam zijn in de zuidelijk gelegen contreien of betekent dit dat minister Schippers geen belang hecht aan netwerken als dit verder rijkt dan de Randstad en omstreken?

  4. Het kwaliteitsinstituut moet de patient centraal stellen ?Typisch een opmerking van een manager, iemand die nooit direct met patienten van doen heeft (gehad) en na een (zorg)cursusje reputatiemanagement dit als bijscholingsresultaat kan uiten?? Wat werd er dan in het verleden centraal gesteld ??

  5. Een commissie o.l.v. Jan van Kimpen van UMC, die een kwaliteitsinstituut moet vorm geven, geeft geen vertrouwen, gezien de wijze, waarop het UMC omgaat met klachten en de vz. van de RvB (Jan van Kimpen) afgeschermd wordt/ buiten beeld blijft bij de behandeling van klachten.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.