Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties9

Sensire helpt meer klanten door wijkverpleegkundige aanpak

De door een wijkverpleegkundige van Sensire bedachte nieuwe aanpak van de thuiszorg is zeer efficiënt. De zorg die door de wijkverpleegkundige zelf ingericht is blijkt nu bedrijfsbreed wekelijks een uur per klant te schelen.
Sensire helpt meer klanten door wijkverpleegkundige aanpak

Wijkverpleegkundige Claudia Jansen kreeg in het

Registreren

9 REACTIES

  1. Het concept van de regelarme zorg van de toekomst, waarbij de eindelijk weer de cliënt leidend en bepalend is! Regel de zorg cliëntgericht om de cliënt heen en de kwaliteit van zorg zal toenemen. m.a.w. COMMUNICATIE en dan vooral LUISTEREN!

  2. Lees alle reacties
  3. Het is goed dat het herontdekt is en tegelijk triest dat het nodig was het te herontdekken. Het weghalen van de intakefunctie naar de CIZ’en van deze wereld heeft de zorg op afstand geplaatst. Het is niet meer dan een normale menselijke behoefte om aan het begin van een zorgtraject goed af te stemmen met degene die de zorg gaat leveren. Zo ontstaat vertrouwen en begrip, en daar pluk je verder in het traject de vruchten van..
    Maar ja, maak dat maar eens duidelijk aan een ambtenaar of een bestuurder die alleen bureau’s kennen.

  4. Oude wijn in nieuwe zakken. Met weemoed kijk ik terug. Tot de jaren 90 was deze werkwijze de gewoonste zaak van de wereld. Nog even en ook de JGZ maakt hiervan integraal onderdeel uit. Dan ben je weer Echt wijkverpleegkundige; het gezicht en aanspreekpunt van een gemeenschap die weet wat er speelt daar pro- actief naar handelt en in samenwerking met andere disciplines een verbindende rol heeft en zorg op maat biedt.

  5. Veel zorg is door professionals overgenomen, daardoor is de zorgconsumptie gigantisch gegroeid. Het is zaak een zorgvraag in zijn gehele context te benaderen. Wat heeft de zorgverlener nodig om zo goed mogelijk te kunnen functioneren in deze maatschappij, in zijn/haar omstandigheden? Wat kan die persoon daar zelf van doen (eventueel leren)? Wat kunnen naasten en vrijwilligers daarin betekenen? Als dat geïnventariseerd is dan blijft er over wat de professional moet invullen. En laat dit zo goed mogelijk gebeuren in overleg met de zorgvrager. Hopelijk is dit de benadering die Claudia Jansen en haar collega’s ook toepassen bij hun zorgvragers.

  6. Ja Jan, de hele zorg is een vliegwiel en heeft de zorg geheel ontwricht als je kijkt naar waar het om gaat.
    De intake van de wv is afgeschaft met de indicatiestelling door de RIO’, Het was toch niet goed dat je je eigen werk genereerde volgens de beleidsmakers ( ik zou zeggen zoals de waard is..) Inmiddels zijn de RIO’s CIZ’s geworden en indicaties gestandaariseerd. Een heel traject wat veel geld heeft gekost. Hoe hebben ze het kunnen bedenken.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.