Geen geloop, alleen ongemakkelijk geschuif op stoelen. Dat sommigen urenlang moeten wachten is wrang. Ze zijn gekomen vanwege onderzoek naar en behandeling van hun voortschrijdende spierziekte.
Doktoren wanen zich goden
Hemeltergend nietwaar, deze praktijk in een academisch medisch centrum? Doktoren wanen zich er nog altijd goden. Het deert hen kennelijk niet dat hun patiënten zich urenlang oncomfortabel moeten ophouden in hun vagevuur. Waarom hebben ze al die mensen eigenlijk tegelijk om half negen ’s ochtends besteld? Kunnen de dames en heren hun wetenschappelijke brille niet aanwenden voor een gesmeerdere logistiek? Al was het maar om het begrip ‘patiënt centraal’ van enige inhoud te voorzien.
Door: Ruud Koolen
U schrijft het al, het is een logistiek probleem. Een kwestie van zaken goed organiseren. Zelf ben ik vanaf 1970 werkzaam in de zorg en toen was het een probleem, maar in al die jaren is er niets veranderd. Zelf ben ik werkzaam in een ziekenhuis te Breda. De reacties van onze clienten/patienten zijn over Vlaanderen, Antwerpen, Gent, etc. heel positief. Korte wachtlijsten, de bejegening, de organisatie; alles wordt in een ronde afgewerkt. M.a.w. client/klant vriendelijk! Vraag is, waarom kan het bij onze zuiderburen wel client/klant-vriendelijk? De kosten zijn voor onze verzekeraars ook klantvriendelijker.We hebben nu te maken met de marktwerking en dat zal grote gevolgen hebben voor de hele zorg in Nedeland met veel consequenties. Voor de werknemers de werkgelegenheid! Graag bereid bovenstaande mondeling toe te lichten.
William D. (Bill ) Hermsen, Dordrecht Nederland dinsdag 05 december 2006