KPN introduceert de Lokafoon, een mobiele dienst voor persoonsalarmering voor cliënten van zorginstellingen. Het apparaat, dat er uitziet als een polshorloge, zorgt ervoor dat de drager ervan altijd in contact staat met de servicecentrale.
“Met de Lokafoon kan de gebruiker
Geachte Mevrouw/Mijnheert,
Ik ben werkzaam als vrijwilliger bij het gehandicapten Beraad in IJmuiden ( gem. Velsen ). In een bijeenkomst hebben wij gesproken over een voorval van een van de mensen hier in Velsen, die met zijn scoot – mobiel in de duinen vast is komen te zitten door een mankement aan zijn scoot – mobiel. Bij telefonische contact heeft men zéér lang moeten zoeken om hem te vinden. Vandaar mijn vraag; Is er een mobiele telefoon met een GPS systeem die met een druk op de knop een persoon belt ( bijv: echtgenote, broer of zus ) die dan direct op zijn/haar mobiele telefoon kan zien waar men is gestrand. En via het GPS ( tom tom ) systeem meteen de nodige hulp de weg kan wijzen.
Als u in het bezit bent van de nodige informatie, fgolders en dergelijke houdt ik mij aanbevolen. Dit kan ik dan weer in een vertgadering voorleggen en dan misschien bij de gemeente voorleggen of dit iets is, om onder het WMO ( Wet Maatschappelijke Ondersteuning ) te laten vallen. Wat dan misschien landelijk aangevraagd kan worden.
Bij voorbaat mijn dank voor uw tijd en ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd. Met vriendeloijke groet verblijf ik in afwachting van uw schriftelijke reactie.
J.M.A.J.C. Schoor
Zandershof 44
1971 PJ IJmuiden