Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties28

Buurtzorg beste werkgever van Nederland

Mark van Dorresteijn
Buurtzorg Nederland is vandaag gekozen tot 'Beste Werkgever van Nederland' in de categorie organisaties met meer dan duizend medewerkers.
Buurtzorg beste werkgever van Nederland

Buurtzorg haalde de hoogste scores ooit

Registreren

28 REACTIES

  1. Buurtzorg ontslaat de mensen van Buurtdiensten. Hoe kijken die nu tegen deze werkgever van het jaar aan? Het tarief van Emmen is weliswaar schandalig maar toch. Alle (middel)grote thuiszorg bedrijven weten dat op huishoudelijk werk nauwelijks iets te verdienen valt. Bij laag verzuim heb je het misschien net kostendekkend. Maar je doet het omdat je een totaal plaatje aan de klant wil bieden en niet alleen de krenten uit de pap. Of werkt de zelfsturing toch niet zo goed en is dit een mooie excuus om ervan af te komen. Buurtzorg heeft een gemiddeld uurtarief wat ruim € 5,- p/u boven andere organisaties ligt, laat ze daar wat van overhevelen naar hun collega’s van Buurtdiensten!!

  2. Lees alle reacties
  3. Wat een vreemde reaktie zo her en der. Wij zijn zeer blij met de zorg van de Buurtzorg, dat er wel eens problemen zullen zijn, ja waar niet? Maar de tijd hebben voor ons beiden ervaren wij als zeer prettig. Dat de zorg duurder zou zijn als mij andere zorg, nou niet bij osn kosten zijn net zo hoog alleen wel meer zorg minuten, momenten.

  4. Fijn dat Buurtzorg er is,tijd voor de mensen en collega’s die naar je luisteren.Ik zou nooit meer terug willen naar een thuiszorg organisatie waar je moet inklokken en uitklokken als je bij een client je werk doet……tijd is zorg.En tijd hebben we!!!!
    Jos gefeliciteerd dat je een oud idee weer een nieuwe impuls geeft…..en je ziet het ……het werkt!!!

  5. Als er onduidelijkheden zijn is Jos de Blok zeker bereid antwoorden te geven. Dus niet alleen voor Sandra maar voor ieder die denkt dat het niet klopt, bel gerust! En het zijn vele teams, dus dat er 1 team “faalt” of het niet kan waarmaken is na mijn inzicht niet te voorkomen. Maar dat zal overal blijven. En ja het is een oud idee dat opnieuw is opgepakt en dat is prima niemand beweert dat het een nieuw idee is, het is juist opnieuw ingevoerd. En dat is niet verkeerd, het is een goed idee en mooi ingevoerd en een goed voorbeeld om te volgen.

  6. bekend verschijnsel, jonge organisatie waar iedereen nog heel positief oordeelt over de werkgever, nu nog houden zo dat is de kunst. p.s. buurtzorg is volgens mij niet anders dan oude wijn in nieuwe zakken, of ga ik al te lang mee in dit wereldje om voor dit soort (hernieuwde) uitvindingen nog warm te lopen.

  7. Ik vind dat Sandra de wijkverpleegkundige wel heel erg door het slijk wordt gehaald hierboven; wat een negatieve reacties zeg bah! Ik neem het voor haar op want overal is wat zeker ook bij Buurtzorg. De teams zijn vaak overbelast kunnen lang niet alle zorg leveren die noodzakelijk is en dan mag de grote thuiszorg het oplossen!! En die doet dat keurig ik kan daar van getuigen want ik werk zelf voor een grote thuiszorg instelling in Nieuwegein als wijkverpleegkundige naar volle tevredenheid! De Buurtzorg teams van meneer de blok staan vaak onder druk moeten veel uren maken elkaar opvangen tussen de teams! Wordt er dan geroepen maar in de praktijk komt daar niets van! Ik ken cliënten die Zijn overgestapt van Buutrzorg omdat ze zeer ontevreden waren. Wat ik wil zeggen is: wees eerlijk en noem ook de nadelen! Die zijn er gewoon ook en die benoemen is niets mis mee dat is gewoon transparant zijn!

  8. @sandra wijkverpleegkundige
    Je valt inderdaad wel erg vaak in herhaling….Volgens mij al 3 jaar. Volgens mij is er door Ernst & Young recent nog onderzoek gedaan naar de effectiviteit van buurtzorg. Dat gaat niet over pv-extra, speciaal of steunkousen. Misschien moet je je daar eens in verdiepen. Dat gekissebis op de vierkante centimeter dat schiet ook niet op.

  9. Sandra, ik kan me zo kwaad maken om jou verhaal. Flauwekul!! Hoe kom je er bij! Inderdaad, bel Jos en laat je informeren door degene die weet waar hij voor staat. Geen leugens, de waarheid!! Buurtzorg staat voor GOEDE, PROFESSIONELE zorg, en bewezen goedkoper!! De titel beste werkgever 2011 meer dan verdiend.

  10. Ik las onderstaand bericht als dat klopt dan is dat niet eerlijk natuurlijk.
    Ook ik moet gewoon eerlijk zijn het is drama bij BUURTZORG NEDERLAND van JOS DE BLOK. Ik herken me helemaal in de reacties hierboven. Ik vroeg mij af hoe het kan dat nieuwe zorgteams bij de opstart het eerste jaar hun contracturen 36 uur per week declareren terwijl ze… 2 cliënten hebben ( buurtzorg Rotterdam bijvoorbeeld) dat zijn 32 onproductieve uren per week!! DAT KAN NIET!! Ik vermoede al langer oneerlijke concurrentie. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen. 1. Heel veel teams schrijven hun reistijd op naam van de client 2. Buurtzorg geeft heel veel door op de extra en speciaal producten aan het zorgkantoor. Vaak 40 procent van de pv boeken ze op pv speciaal of extra en dit tarief is gelijk aan het vp tarief en dat voor een steunkous!!! Ik heb het kantoor mee geconfronteerd dat dit niet eerlijk en fraude is. Toen kreeg van een collega zelfs nog meer info …. Buurtzorg krijgt al vanaf 2006 ook nog eens het maximum haalbare tarief! Maximum CTG tarief terwijl de concurrent vaak veel lager zitten! Ze had betekend dat buurtzorg meer dan 15 miljoen euro teveel had gekregen vanaf 2006 tov andere zorgaanbieders en tov het werk de acties bij de client. FRAUDE dat geld moet terug NU. Sorry dat ik zo fel ben maar het raakt me gewoon diep in mijn hart. De cliënten betalen veels te veel voor de zorg. Het is 1 grote leugen en Jos de Blok moet eerlijk zijn!

  11. Mijn ervaring met buurtzorg is minder fraai. De klant werd onder druk overgenomen. Wijkverpleegkundigen gingen de BGI leveren. De klant werd vertroeteld en zal nu voor altijd afhankeleijk van zorg blijven en er wordt niet meer gewerkt aan het teruggeven van de regie over zijn leven. Mijn inzet was er juist op gericht hem zelfstandiger te maken en de tools darvoor aan te reiken. Buurtzorg heeft voor jaren er een klant bij en de kosten voor deze klant lopen daarmee ook jaren door.

  12. Ik heb helaas een erg nare ervaring met buurtzorg. Mijn klant werd afgestroggeld onder druk van verpleegkundigen die nu de BG I leveren. De zorg werd aanmerkelijk slechter. De zelfstandigheid van de klant war ikaan werkte werd afgepakt. De klant invalideerde daardoor. Het was een voorbeeld van hoe het niet zou moeten. Deze klant zal nu voor altijd afhankelijk van zorg blijven en steeds meer geld gaan kosten. Mijn insteek als thuisbegeleider was juist om naar een afbouw toete werken en de klant de regie weer terug te geven verrijkt met enkele tools om dit weer zelf te kunnen.Wijkverpleegkundigen horen geen BGI te leveren dat hoort niet in hun pakket.

  13. Ik ben blij voor jullie dat jullie met plezier zoveel goed werk kunnen doen.
    Echter kan ik niets terug vinden over de meetmethode, wat is er gemeten, hoe is er gemeten?
    Daarnaast moest je je als bedrijf aanmelden om mee te doen, dus doet er maar een beperkte groep mee.
    Beoordeling door eigen personeel geeft toch altijd een wat verkleurt beeld (positief of negatief)

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.