Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties5

Buurtzorg overweegt cliëntenstops in wijkverpleging

Bart Kiers schrijft zowel over cure als care. Zijn aandachtsvelden zijn de ziekenhuizen, medisch specialisten, ouderenzorg en ggz.
Buurtzorg Nederland gaat cliëntenstops instellen in de wijkverpleging als zorgverzekeraars niet de rekening betalen voor extra zorg. In 2016 kreeg Buurtzorg 10 miljoen euro aan zorg niet uitbetaald, waardoor de grootste aanbieder van wijkverpleging een verlies leed van 4,7 miljoen euro.
Jos_450.jpg
Jos de Blok

De zorginkoop van wijkverpleging kent een

Registreren

5 REACTIES

  1. Het gaat er niet om of dhr de Blok een weldoener is, het gaat er om, dat er diensten worden afgenomen die niet worden betaald, ondanks de wettelijkezorgplicht van de zorgverzekeraars. Andere zorg aanbieders kampen met hetzelfde, waarom sluiten de gelederen van de aanbieders zich niet tegen deze kwalijke praktijken van de zorgverzekeraars. De concurentie binnen de zorg is een wasse neus, een politieke keuze, want allen moeten kwalitatief goede zorg leveren met BIG geregistreerde medewerkers, dus waar je op concureerd is vriendelijkheid en overhead kosten. ik zou zeggen sluit de gelederen collega's. Laat de zorgverzekeraars anders de dure ongecontracteerde aanbieders maar inzette.

  2. Lees alle reacties
  3. Onze thuiszorgorganisatie mag geen zorg weigeren, ondanks dat wij ontzettend veel personeelstekort hebben en de clienten maar blijven komen (ook omdat andere organisaties bij ons in de buurt wel zorg weigeren of gewoon zorg stoppen). Omdat wij namelijk de grootste zorgaanbieder zijn in de regio verwacht CZ dat wij altijd zorg leveren…….. momenteel dus met alle gevolgen van dien. Want ook bij ons wordt niet alles betaald, zitten we echt VOL, is er een gigantisch personeelstekort en wordt er dus toch van ons verwacht dat we altijd maar klaar staan en (extra) komen werken. 30% meer dan je contracturen is niet ongebruikelijk hoor, al 2,5 jaar lang! Oh ja, en niet te vergeten, we moeten natuurlijk wel altijd voldoen aan alle wensen van de clienten, een hoge tevredenheidsscore halen anders krijgen we het te horen, de productie moet goed zijn en alle administratie moet natuurlijk ook gewoon wel kloppen!

  4. Ik zou zeggen wees blij dat iemand er mee naar voren komt. Uiteraard zijn er meer organisaties die hier mee kampen, maar niet iedere organisatie heeft het lef hier mee te "dreigen", want de verzekeraar is toch de financier. Dat laatste is zeker opmerkelijk en vooral onbegrijpelijk dat dit kan in de zorg…

  5. Is toch raar dat iets wat niet van te voren bekend is afspraken gemaakt worden hoeveel je naar verwachting mag veranderen. Naar mijn mening werkt dit juist kosten verhogend in plaats van verlagend zoals zorgverzekeraars denken. Een instelling zal in calculeren dat op het eind niets meer vergoed worden dus die wel vergoed (ingekocht zijn) veel duurder maken om het verlies laag te houden. Weer een bewijs dat een nationaal zorgfonds zo snel mogelijk moet komen. Overleg met slechts 1 in plaats met 63 zorgverzekeraars. overleg met vertegenwoordiger van de zorgverzekeraars mag niet want dan is de marktwerking buiten werking gesteld. Marktwerking betekend dat de klant hulp vraagt, de zorgverlener hulp geeft en de zorgverzekeraar betaald, dat is alles. Helaas wil iedereen in een "Massarati" rijden en een overbodige grote woning hebben, dus de zorg moet duur betaald worden.

  6. Goed hoor zo'n bericht, maar het lijkt net of meneer de Blok met Buurtzorg de enige weldoener is op zorggebied in Nederland. Laten we op z'n minst op merken dat hij z'n marketing, communicatie en een lijntje met Den Haag behoorlijk op orde heeft, maar andere organisaties hebben noodgedwongen al een stop ingevoerd. Opmerkelijk is ook, kennelijk, dat niet elke verzekeraar er op dezelfde wijze mee om gaat.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.