Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties1

Cliëntportaal en pgd bezig aan opmars in caresector

Joost Adams
Fabienne Eurlings
Hoe ver zijn de ouderen- en gehandicaptenzorginstellingen met de mogelijkheid hun cliënten digitaal inzage te geven in hun dossier? Een inventarisatie.
Oudere-vrouw.jpg
Foto: Peter Maszlen/Fotolia.com

Veel instellingen werken alweer enige tijd

Registreren

1 REACTIE

  1. Mooi artikel! Paar aanvullingen.
    Naast de onafhankelijkheid van het PGD (PGO) heeft een PGD als voordeel dat meerdere zorgdossiers gekoppeld kunnen worden – van dezelfde organisatie (bijv. medisch dossier, EVS) en van verschillende zorgpartners (zoals de huisarts die soms ook intramuraal werkt, regionaal samenwerkende organisaties).
    Aangaande intramuraal en care het volgende. Bedenk dat ook intramurale cliënten een voor hen belangrijke medische en sociale historie kunnen hebben. Zij bezoeken – wellicht zelfs vaker dan anderen – poli's of worden opgenomen in zkh of revalidatie. De rol van mantelzorgers en familie is veelal groot en communicatie blijft van belang. In Australië (PCEHR) zijn de laatste wilsbeschikking en het medicatiedossier de grootste succesfactoren bij dit PGD voor intramurale cliënten. Het PGD bewijst zich dus met name ook daar waar meerdere (zorg) organisaties samenwerken met een client en haar sociale netwerk.
    Vanuit Unit4 Cura integreren we – als één van de ECD-aanbieders – met Quli én het betreffende portaal van Unit4 Cura waardoor (extra) functies van het portaal direct gebruikt kunnen worden vanuit het PGD. Dat noemen wij de "green button" 🙂

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.