Dit seminar is uitverkocht | Executive Seminar 2018 Topsprekers op bezoek: Mayo Clinics. De patiënt centraal. Nederlandse ziekenhuizen en zorginstellingen willen het wel, maar het realiseren is een ander verhaal. Hoe anders is dat in de Mayo Clinic in Rochester (Minnesota). Deze kliniek is onbetwist, al jarenlang, één van de meest vooruitstrevende, beste, veiligste en meest patiëntgerichte ziekenhuizen van de wereld. Wat is hun reden van succes?
Dit seminar is uitverkocht
In het Engelstalige Executive seminar van de Mayo Clinic delen vier key opinion leaders van het vooraanstaande ziekenhuis in alle openheid hun geleerde lessen en aanpak. Tijdens dit seminar praten de vier topsprekers uit het Mayo u bij over de succesfactoren om innovatie geslaagd in te bedden. Bijvoorbeeld over hoe u (medisch) leiderschap inricht om optimaal resultaat te behalen, of hoe patiënten de gezondheidszorg zouden inrichten en wat daarvan valt te leren. De sessies zijn interactief. Zo is er alle gelegenheid met de sprekers en vakgenoten de dialoog aan te gaan. Naast belangrijke theorie en vernieuwende inzichten krijgt u veel concrete handreikingen om direct mee aan de slag te gaan. Bekijk het programma.
Na dit seminar:
- weet u hoe u een innovatie-klimaat ontwikkelt
- kunt u e-health toepassingen sneller introduceren en opschalen
- heeft u beeld van hoe de gezondheidszorg eruitziet als het patiënten het voor het zeggen hebben
- kent u innovatieve manieren om patiëntveiligheid te meten
Ervaringen van deelnemers:
‘Goede mix tussen theorie, idee en uitvoering’
‘Inspirerende tips & tricks die nieuwe handvatten geven’
‘Uit het gesprek met elkaar leer je en scherp je je mening aan’
Programma Executive Seminar 2018 Topsprekers op bezoek: Mayo Clinics
De rol van het Innovatie Centrum is het veranderen van de totale zorgbeleving voor de patiënt. Door de inzet van multidisciplinaire teams worden innovatieve ideeën in het verlenen van zorg, omgezet naar praktische oplossingen zodat de behoefte van de patiënt ook daadwerkelijk centraal staat.
U leert:
- Hoe Mayo Clinic innovatie borgt in de organisatie
- Op welke manier er invulling wordt gegeven aan innovatie
Een ziekenhuis goed laten presteren is vergelijkbaar met het leiden van een toporkest. Iedereen moet zich inzetten voor hetzelfde doel.
Dr. Swensen vertelt de aanpak van Mayo Clinic. Daarnaast geeft hij tien bewezen en op feiten gebaseerde acties om de betrokkenheid van de zorgprofessionals te vergroten en ze meer voldoening uit hun werk te laten halen.
U leert:
- Het organisatiemodel van Mayo Clinic
- Tien acties om de betrokkenheid van de zorgprofessionals te vergroten én ze meer voldoening uit het werk te laten halen
Aan de hand van een serie voorbeelden, leert u welke acties u kunt ondernemen om de verbetering in patiëntveiligheid te versnellen.
Mayo Clinic is een trendsetter in het verlenen van ‘mobiele’ gezondheidszorg. Dr. Wood vertelt over de opzet van het digital care platform van Mayo Clinic. Hij deelt de uitkomsten van connected care oplossingen en geeft uitleg over hoe de traditionele gezondheidszorg en digital care complementair zijn.
Patiëntgerichte zorg wil iedereen, maar hoe is dat te realiseren?
Dr. Swensen bespreekt het model dat Mayo Clinic hanteert om de culturele en procesmatige veranderingen door te voeren en de patiënt echt centraal te stellen.
Kennissessies Executive Seminar 2018 Topsprekers op bezoek: Mayo Clinics
Zorgprofessionals lopen grote kans op burnoutklachten. Dr. Swensen deelt zijn visie op burnouts en op welke manier Mayo Clinic hiermee omgaat. Hij geeft uitleg over een model waarbij patiëntgericht leiderschap en organisatieontwikkeling leidend zijn en over hoe dit geïmplementeerd kan worden.
Aan de hand van diverse voorbeelden vertelt Dr. Wood over hoe het innovatieproces ingericht is, hoe innovatieprocessen verlopen, welke randvoorwaarden van belang zijn en wat de valkuilen zijn.
Het verbeteren van veiligheid binnen de zorg is moeilijker dan vooraf gedacht.
U leert:
- Wat de oorzaak daarvan is
- Op welke manier kunnen we ervoor zorgen dat inspanningen tot verbetering doelmatig worden ingezet?
Om e-health/connected care toepassingen succesvol te introduceren zijn goede partners van wezenlijk belang. Dr. Ommen legt uit hoe Mayo Clinic samenwerkt met andere zorgorganisaties, en vertelt over strategische en innovatieve partners en hoe daarmee wordt omgegaan.
4 Topsprekers op bezoek: Mayo Clinics Rochester, Minnesota (VS)
Kris Vanhaecht - Dagvoorzitter
Dr. Douglas L. Wood, M.D.
Dr. Stephen Swensen, MD, MMM, FACR
De afgelopen vijfendertig jaar diende hij patiënten in de Mayo Clinic. Als directeur voor leiderschap en organisatieontwikkeling hield hij toezicht op de ontwikkeling van 4.100 artsen en wetenschappers en 232 belangrijke leiders. Als directeur Kwaliteit heeft Dr. Swensen de Quality Academy en het Value Creation System opgericht. Meer dan 37.000 collega’s werden tijdens hun ambtstermijn gecertificeerd als Quality Fellows. Terwijl hij voorzitter was van de afdeling Radiologie, gebruikte zijn leiderschapsteam de Lean-Sigma en Baldrige methodieken om extra waarde te creëren voor de patiënten.
Als hoogleraar was hij hoofdonderzoeker van twee NIH-subsidies en heeft hij twee boeken en 171 artikelen geschreven. Dr. Swensen is onderscheiden met de Diamond Quality Fellow Lifetime Achievement Award.
Hij heeft een Masters of Medical Management van de Heinz School van Carnegie Mellon University en is een getrainde Executive Coach. Hij ontving zijn MD van de Universiteit van Wisconsin. Zijn residency-opleiding was bij de Mayo Clinic en zijn Thoracic Radiology Fellowship aan de Harvard Medical School.
Dr. Swensen was voorzitter van twee internationale groepen: de Fleischner Society en de Society of Thoracic Radiology. Hij richtte de Big Sky Group en de Sun Valley Roundtable op.
Dr. Timothy I. Morgenthaler, M.D.
Dr. Steve R. Ommen, M.D.
Zijn speciale aandacht gaat uit naar het behandelen van patiënten met hypertrofische cardiomyopathie en hartklepaandoeningen. Daarnaast geeft hij mede leiding aan de Mayo Clinic Cardio Cardiovascular Review-cursus en is hij associate dean, Mayo Clinic Center for Connected Care.
Dr. Ommen is de medische directeur van de Mayo Hypertrofic Cardiomyopathy Clinic, het grootste centrum dat gespecialiseerd is in HCM en hij is al meer dan twintig jaar actief betrokken bij klinisch onderzoek voor patiënten met HCM. Dr. Ommen werd geëerd met onderscheidingen voor klinische zorg, individuele uitmuntendheid, teamuitmuntendheid en werd onlangs benoemd tot een van de top 15 digitale gezondheidsmanagers in de VS.
Praktische informatie Executive Seminar 2018
Datum
Dinsdag 20 november 2018
Locatie
Landgoed Duin & Kruidberg, Santpoort
Klik hier voor de routebeschrijving
Accreditatie
Dit congres is door ABAN voor 5 punten geaccrediteerd.
Tarieven
599,- per persoon (excl. btw) | Ledentarief* voor mProve en Zorgvisie
799,- per persoon (excl. btw) | Standaardtarief* voor de primaire doelgroep
1.599,- per persoon (excl. btw) | Commerciëel tarief
Dit congres is uiterverkocht
Het inhoudelijke programma staat gelijk aan 5 uur studiebelasting. (Er is geen voorbereiding noodzakelijk)
*Primaire doelgroep
Directie, raad van bestuur, raad van toezicht, hoofd en medewerkers financiën, hoofd en medewerkers kwaliteit, Research & Development, hoofd en medewerker inkoop binnen ziekenhuizen, zorginstellingen en bij verzekeringsinstanties.
Twijfelt u of u tot de primaire doelgroep voor het congres behoort, mail dan gerust naar annemarie.kreijenbroek@bsl.nl.
Uw aanmelding wordt beoordeeld door de organisatie. Wanneer u niet behoort tot de primaire doelgroep, behouden wij ons het recht om contact met u op te nemen om uw aanmelding te bespreken. Dit is ook van toepassing op eventuele plaatsvervanger.
Contact
Klantenservice (inschrijving / aanmelding) T: 030 – 638 3638 E: aanmelder@bsl.nl |
|
Congres ontwikkelaar (inhoudelijke vragen) Annemarie Kreijenbroek T: 030 – 638 36 75 M: 06 – 19 26 96 54 E: annemarie.kreijenbroek@bsl.nl |
|
Eventcoördinator (logistieke vragen) Eefje Korten T: 030 -638 36 53 M: 06 – 21 35 57 59 E: eefje.korten@bsl.nl |
|
Sales (sponsormogelijkheden) Mark van der Kooij T: 06 – 42 20 42 31 E: mark.vanderkooij@bsl.nl |
|
Annuleren
Een inschrijving is alleen schriftelijk te annuleren. In geval van annulering tot uiterlijk 4 weken voor de opleidingsdatum, wordt een bedrag van € 50 wegens administratiekosten in rekening gebracht. Bij een meerdaagse masterclass of congressen met een deelnameprijs vanaf € 750 (excl. BTW) per persoon bedragen de administratiekosten € 250. De administratiekosten bedragen € 35 indien de kosten van de betreffende opleiding, cursus, workshop of training minder dan € 100 bedragen. In geval van annulering binnen 4 weken voor de opleidingsdatum wordt het volledig verschuldigde bedrag in rekening gebracht. De betreffende deelnemer kan zich in dat geval wel laten vervangen door een ander persoon.