Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties4

Geen keuze voor huishoudhulp voor helft van cliënten

Van de cliënten die huishoudelijke hulp vanuit de Wmo krijgen, zegt 49 procent niet de mogelijkheid te hebben gehad te kiezen voor een aanbieder. Dat blijkt uit onderzoek van onderzoekers van de BMC Groep.
Geen keuze voor huishoudhulp voor helft van cliënten

De ondervraagde cliënten zijn in grote

Registreren

4 REACTIES

  1. Huishoudelijke hulp zuidhorn krijgt 11,42 per uur zonder verzekering ,zonder reisgeld geen loonstrook,dat is onder de wet maat.2.085 per jaar voor 185 uur hulp ,als je dan de verz en reisgeld zelf ervan moet betalen hou je 1.500 over en daarvan kun je de 185 uur geindiceerde hulp niet betalen.
    Dat is de zieken uitkleden.
    Uwv zegt geen verz geen hulp ontsla maar ,en dan??????????????

  2. Lees alle reacties
  3. Inderdaad niet verbazingwekkend. De meeste mensen weten helemaal niet hoe de gezondheidszorg in elkaar zit en welke mogelijkheden er zijn. Overigens ook niet gek, want zo lang je gezond bent verdiep je je er niet in, en als je ziek bent, “overkomt” het je. De ingewikkeldheid wordt door de meeste mensen onderschat. En daardoor wordt de noodzaak om mensen daarin te ondersteunen te weinig gezien. Als we echt naar patiëntenregie willen, dan zullen we er voor moeten zorgen dat ze daarbij op weg worden geholpen.

  4. Dit verbaast me niets. Functiebeschrijvingen van thuishulpen zijn de laatste jaren bij veel organisaties flink uitgekleed (om ze lager te kunnen betalen), met als gevolg een lagere kwalitatievce zorgverlening.
    Gemeenten spelen hierin ook een kwalijke rol, “voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten” is een bekend fenomeen. Die extra rotonde moet er toch ook komen ?

  5. Ik kan mij helemaal vinden in dit onderzoek. Als professional en als dochter van van ouders die thuiszorg mogen ontvangen.Beide moeders geven aan dat er een matige afstemming over de werkzaamheden. De medewerkers wisselen voortdurend en spreken vaak zeer gebrekkig nederlands, laat staan dat zij dit goed kunnen lezen ( zorgplan)Regelmatig wordt er afgezegd en niet vervangen. Verder is het al twee maal is het voorgekomen dat de medewerker uitgebreid haar persoonlijke problemen met moeder besprak ( relatie problemen en het niet kunnen omgaan met de ziekte van vader omdat haar vader ook was overleden aan soort gelijke ziekte) Moeder was hierna erg overstuur en ging zich ook nog zorgen maken over haar thuishulp. Kortom veel thuishulpen zijn onvoldoende toegerust om hun werk goed te kunnen doen, hetgeen de kwaliteit van het werk en
    het arbeidsplezier van het werk niet ten goede komt. We moeten ons hier ernstig zorgen overmaken.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.