Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties27

Greet Prins Zorgmanager van het Jaar 2011

Mark van Dorresteijn
Greet Prins, bestuursvoorzitter van de Stichting Philadelphia Zorg in Nunspeet is gekozen tot zorgmanager van het jaar 2011. Zij volgt bestuursvoorzitter Marjanne Sint van de Isala Klinieken op.
Greet Prins Zorgmanager van het Jaar 2011

De uitslag is donderdag bekendgemaakt door

Registreren

27 REACTIES

  1. Lees alle reacties
  2. Mevrouw Prins heeft toch gewoon haar werk gedaan. Het is niet meer dan haar plicht om zich voor 100% in te zetten. Krijgt ze toch ook riant voor betaald.
    Prijzen zouden beschikbaar moeten zijn voor de werknemers op de werkvloer. Zonder deze mensen valt er niets te verdienen.
    Het is schandalig hoe deze werknemers soms worden uitgebuit met nul uren contracten zonder rechten.

  3. Er is de afgelopen tijd veel gedaan bij SPZ. Daar wil ik wel duidelijk over zijn. Er is veel in beweging gebracht en er zijn veel positieve ontwikkelingen gaande of in de opstartfase. Men is er echter nog lang niet en dat weet iedereen. Zorg inhoudelijk zijn er nog enorme slagen te maken. Ook Greet Prins en Lukas Venneman is zich daar zeker van bewust. Je kunt ook niet alles in twee jaar totaal omkeren. Wat mij betreft ben ik positief gestemd over wat ik zie maar omdat er nog een (lange) weg te gaan is vind ik de uitreiking aan de vroege kant. De prijs zou aan de meet uitgekeerd dienen te worden,niet halverwege de ronde.
    Maar toch van harte Greet!

  4. Als kritische ouder zet ik grote vraagtekens bij deze prijs. Kritische ouders en kritische participatieraden worden bejegend met de arrogantie van de macht, vooral als het om belangrijke zaken gaat als (verandering van) beleid en transparantie van het besteden van AWBZ geld.

  5. Volgens jaarverslag werd mevr. Prins voorzitter Raad van Bestuur per 11-12-2009 (zat er al vanaf 1 april 2009) en op de dag van haar benoeming trad Van Rijn af (dus 11-12-2009)als voorzitter RvT. Hij was dus verantwoordelijk voor haar benoeming. Dus werkelijk een discutabele uitslag onder deze juryvoorzitter.

  6. Op zich is de prijs een felicitatie waard. Maar om die nu voor cultuurverandering toe te kennen…..
    Die cultuurverandering blijkt flinterdun en vooral optisch. Nu het financiele probleem lijkt opgelost, steekt bij lokatiemanagers en regiodirecteuren weer de bestuurlijke arrogantie de kop op, die het oude Philadelphia zo kenmerkte. En op de werkvloer moet de cultuurverandering nog beginnen. Daar heeft men nog nooit van de kenmnwaarden van de organisatie gehoord ( verantwoordelijkheidsbesef, passie, aandacht en professionaliteit); laat staan dat men die toepast. Daar is helaas zelfs betrouwbaarheid in het nakomen van afspraken al te veel gevraagd.
    Hoe ver kan het topmanagement van de werkvloer afstaan?

  7. Ik ken Greet Prins niet, dus daar kan ik niks over zeggen. Wel dat een 19 jarige niveau 2 in haar eentje wordt ingezet bij moeilijke, lees agressieve, cliënten en gewoon medicatie moet delen, zonder dat ze daarvoor is opgeleid. en dat voor een uurloon van minder dan 4 euro. Dat siert de organisatie dan weer niet, toch? Dus ik begrijp even niet, als volkomen buitenstaander, wat voor positiefs dit bijdraagt aan de cultuur. Maar dat is wellicht op een hoger niveau in de organisatie merkbaar.

  8. Wat een negatieve reacties! Er is een grote behoefte aan rolmodellen van bestuurders en managers, die het goede voorbeelden geven – die niet optreden als boegbeeld, maar als voorbeeld. Die de organisatie trots en zelfbewustzijn meegeven, en ‘van buiten naar binnen’ durven te kijken. Volgens mij past Greet Prins meer dan prima in dat plaatje. Zij is echt de personificatie van de cultuurverandering binnen Philadelphia, en die was hard nodig. Jammer dat er zo zuur op wordt gereageerd. Van harte Greet!

  9. Beste Wim, het lijkt wel een wedstrijd… termen als winnen en verloren. Laten we ons richten op daar waar het om gaat: directe zorg voor de client en niet dit soort geldverslindende fuifjes. (reken maar uit: iedere genomineerde neemt wat mensen mee van stafafdelingen of andere resprestanten van een organisatie, doorbetaald en wel. Laat ze het in de direct zorg steken.
    Overigens vind ik de reacties niet negatief maar gewoon kritisch. Dat mag best, iedereen betaald er dik aan mee.

  10. Jammer al deze negatieve reacties. Alle drie de kanditaten hadden het verdient om er te staan. In wezen hadden ze alle drie moeten winnen, maar helaas dat gaat niet.
    Een terechte keuze en naar mijn mening ook zorgvuldig. gefeliciteerd en zet het goede werk voort.

  11. Beste vanuit je functie als (weer een interim) Hoofd Communicatie denk ik eerder dat het voordragen van mevrouw Greet Prins eerder een onderdeel was van je Marketing Communicatie strategie om het imago van Philaelphia een positieve boost te geven. Ik had het verhaal wel geloofd als een of meerdere teams binnen het primair proces haar hebben voorgedragen. Immers: zij hebben baat bij een goede manager die goede zorg dient te faciliteren wel nodig voor overstijgende zaken. Ik denk echt dat het hier een advance betreft om indirect te scoren bij zowel mevrouw Prins alsmede imagoverbetering van Philadelphia.
    Zorgmanagers van het jaar: leuk bedacht, maar voor dat geld heb je 12x per jaar een of meerdere medewerker(s) van de maand binnen het primair proces. Het blijft een old boy/girl netwerk met veel pleasen en teasen.

  12. Trots ben ik dat Greet bij ons, Philadelphia aan het stuur staat! Zij heeft de afgelopen jaren richting gegeven, vertrouwen gegeven en daadkracht getoond en is daarnaast een zeer warme betrokken bestuurder gebleken. Inspirerend voor ons allen om met haar verder te gaan op de ingeslagen weg. Greet van harte !!

  13. Ik ken Greet Prins uit haar eerdere werk als een open, enthousiaste en eerlijke bestuurder. Alleen al op basis van die ervaringen vind het heel begrijpelijk en zeer verdienstelijk dat zij genomineerd is en manager van het jaar is geworden. Misschien is het de uitdaging om rechtstreeks met haar in gesprek te komen. Greet gefeliciteerd.

  14. Het blijft een vreemde incestueuze wereld van zorgmangers die elkaar prijzen toekennen. de verhalen die ik over mw Prins ken laten een heel andere mevrouw zien; iemand die ouders schoffeert, weigert om met ouders van cliënten van Philadelphia te communiceren en alleen maar haar zin door duwt. Kritische ouders worden door haar aan de kant gezet. Slechte zaak. Slechte manager.

  15. Wordt het niet eens tijd dat we stoppen met de verheerlijking van de managers die goed betaald worden voor hun diensten. Er zijn heel veel managers die hun organisaties prima voor elkaar hebben, maar geen tijd steken in de versterking van hun eigen ego. Hulde aan de medewerkers op de werkvloer!

  16. natuurlijk is de uitverkiezing een felicitatie waard. het is wel cynisch dat de motivatie vooral wijst op de cultuuromslag die de gelauwerde heeft bewerkstelligd. als we daar op moeten afgaan, komt de eer van deze uitverkiezing zeker voor een deel helaas toe aan de bestuurders die de Philadelphia-cultuur zo grondig uit de hand hebben laten lopen. en wat Martin van Rijn betreft: die was natuurlijk niet de enige die vor deze uitverkiezing heeft gezorgd.

  17. Van dichtbij heb ik gezien hoe Greet Prins haar talenten inzet bij Philadelphia. Daarom heb ik haar genomineerd. Ik heb niets met het CDA, noch iets met het verleden van Philadelphia te maken. Wel met het herkennen van de juiste talenten op de juiste plek! Van harte gefeliciteerd Greet en alle medewerkers van Philadelphia.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.