Zorgorganisaties die meer dan dertien procent van hun budget verliezen door de zorgzwaartebekostiging, krijgen een ‘maatwerkregeling’. Dat heeft staatssecretaris Bussemaker besloten.
Bussemaker komt de zorgaanbieders daarmee enigszins
U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan
Login of Maak een account aanBussemaker komt de zorgaanbieders daarmee enigszins
BSL Media & Learning
Walmolen 1, 3994 DL Houten
Postbus 246, 3990 GA Houten
Makkelijk klinkt het allemaal. Eigen Pgb. Beantwoorden aan zorgvrager, kleinschalig werken, klantvriendelijk zijn aanpassen en vooral niet te vergeten bewoners gericht. Andere kant van het verhaal is het niet meer kunnen functioneren overvraag en tekort van personeel. Ligt ergens aan natuurlijk zijn daar weer de managers de schuld van wel makkelijk gezegd. ombouwen en veranderen van management wordt gedwarsboomd door regelgeving en politiek. denk aan alle tussen stations zoals GIZ en kantoor zaken buiten de instellingen. Onderzoeken doen, mensen op hol brengen in gedachte van kijk eens wat mooi en goed wij bezig zijn. Dit alles is niet meer in overeenstemming te maken. Vraag wordt vele malen hoger groter dan mogelijkheden binnen aanbod. Dilemma zorgvrager of zorgbieder???
transparantie in de zorg, opdat zorgvragers weten wat ze mogen verwachten van zorgaanbieders, zou al heel veel duidelijk maken, nu moeten sommige mensen door alle burocratie soms maanden tot een jaar wachten op ondersteuning of hulpmiddelen. Een pgb kan wonderen doen. Dat maakt dat je weet wat je kan en mag verwachten van elkaar.
De sbv regelt dat perfect in samenwerking met de zorgvragers.Vertrouwen zou ook een mooi woord zijn, want kennis delen is het vermenigvuldigen, dan hoef je geen wantrouwen te hebben in de zorgvrager,de mensen op de werkvloer weten heel goed wat er speelt,geef hun arbeids vreugde terug,en het levert energie op ,schaf af die burocratie en duurbetaalde (intrem )managers , het kan veel eenvoudiger als je maar vertrouwen hebt hoef je het geld niet rond te pompen.Geef het direct aan de zorgvrager. Er komt meer geld om deze zorgvrager heen( alle administratie etc) als de werkelijke ondersteuning kost. Vandaar dat pgb s een succes zijn,niet teveel overhead etc.Zorg voor maatwerk niemand wil een beperking en vele hebben het gewoon nodig.Dus vul elkaar aan ipv in de aanval te gaan , luister wat (on)mogelijk is,geen dure onderzoeken die vervolgens in een la liggen, men weet wat er speelt dus gewoon vertrouwen en luisteren naar elkaar.Stimuleren werkt beter als bekritiseren hoor.verdraagzaamheid en tevredenheid maakt ons tot de contente mees. veel wijsheid en sterkte uit brabant.