Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Harde lessen van calamiteiten

Krista Kroon
Krista Kroon is zelfstandig journalist, eindredacteur en tekstschrijver. Ze schrijft over trends en organisatiekwesties in de zorg, en wat die in de praktijk betekenen voor cliënten en professionals. Ze was van 2003 tot 2010 (eind)redacteur bij Zorgvisie.
[Executive] Zorgorganisaties die calamiteiten meemaken, leren daar veel van. Een belangrijke oorzaak is steeds dat een open cultuur ontbreekt. Door instrumenten als intervisie en casusbesprekingen gaan collega’s elkaar eerder aanspreken op fouten.
Foto: ANP/Lex van Lieshout

Wat hebben zorgorganisaties veranderd na calamiteiten?

Registreren

Krista Kroon
Krista Kroon is zelfstandig journalist, eindredacteur en tekstschrijver. Ze schrijft over trends en organisatiekwesties in de zorg, en wat die in de praktijk betekenen voor cliënten en professionals. Ze was van 2003 tot 2010 (eind)redacteur bij Zorgvisie.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.