Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties1

‘IGZ doet te weinig met klachten van burgers’

Mark van Dorresteijn
Burgers vinden onvoldoende gehoor bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) voor hun klachten en signalen over de verzorging van een gehandicapt familielid in een zorginstelling. Dat concludeert Alex Brenninkmeijer, de Nationale ombudsman, na onderzoek.
‘IGZ doet te weinig met klachten van burgers’

Brenninkmeijer concludeert dat de taakopvatting van

Registreren

1 REACTIE

  1. Ik denk dat dat dhr. van der Horst maar eens zelf op pad moet om het een en ander te kunnen vaststellen. Wij zelf hebben een zeer ernstig gehandicapt kind van 30 jaar dat blind, autistisch, verstandelijk gehandicapt is, zeer ernstige probleem gedrag vertoont en ook epileptische aanvallen heeft. Onze zoon woont nu thuis maar heeft tot 5 maanden terug 20 jaar lang in een zorginstelling in Breda gewoont waar men gespecialiseerd is in visueel en meervoudig gehandicapten. Vanwege de slechte zorg hebben wij onze baan opgezegd en zorgen wij nuzelf 7 dagen, 24 uur in de week voor onze zoon.
    Daarbij hebben wij gelukkig sinds kort 12 uur in de week hulp van een fantastische zorgverlener. Wij komen er meer en meer achter dat de zorg die onze zoon heeft gekregen nog slechter is dan wij al dachten. Er zijn een hoop problemen verzwegen door zijn begeleiders.
    Wij hebben over de slechte zorg vorig jaar een klacht ingedient bij de klachtencomissie van de betreffende zorginstelling. Hier gebeurt echter weinig tot niets mee. Ik hoop dat de diverse instanties zich wat meer met hart en ziel willen buigen over het probleem waar velen in dit land mee te maken hebben. Ik hoop dan ook dat de klachten van ouders serieus genomen gaan worden in de toekomst.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.