De suggestie dat Buurtzorg zich schuldig zou maken aan miljoenenfraude, zoals het AD meldt, is volgens directeur Jos de Blok ‘klinkklare onzin’. Hij bereidt juridische stappen voor tegen de krant en zinspeelt op stoppen met thuiszorg in de Wlz voor zorgkantoor CZ. ‘We lijden elk jaar een miljoenenverlies op de thuiszorg in de Wlz.’
Al ruim 15 jaar declareert Buurtzorg
Buurtzorg fungeert als luis in de pels voor de bureaucratie van de zorgverlening. Wanneer de regelgeving zo dominant is dat werken in de zorg leidt tot frustratie en burn-out wordt het tijd dat alle zorgverleners opstaan en Buurtzorg ondersteunen in hun werkwijze. Het systeem is ziek! De bekostiging zou afgestemd moeten worden op de salarissen van de in de organisatie werkende zorgverleners. Einde bureaucratie en minder stress voor de medewerkers.
Vertrouwen geven aan medewerkers levert tevreden zorgverleners en cliënten op.
Hoe herkenbaar; indien men iets niet begrijpt of als het anders is dan anders, dan plakt men er tegenwoordig vaak zonder problemen of aanziens des persoons de sticker ‘fraude’ op. Dat scoort immers wel lekker. Niet nadenkende over wat dat (soms nog jaren nadien) met de persoon of organisatie doet waar men dit (vaak dus volkomen onterecht) over zegt.
Wat merken cliënten hiervan?