Epd's van zorginstellingen zijn zo gebruiksonvriendelijk dat het toenemende aantal gevallen van burn-out onder artsen er deels door kan worden verklaard. Dat schrijven onderzoekers van de Mayo Clinic. De conclusies sluiten aan bij Nederlandse onderzoek.
Voor het onderzoek werd volgens een
@lbaas — Als u bedoelde te schrijven “Dus leer er mee om te gaan” (omdat er toch niets aan te doen is), dan ben ik het daar niet mee eens. In plaats daarvan zouden specialisten zich moeten beklagen bij de FMS, die de klachten vervolgens bundelt en neerlegt bij de makers of opdrachtgevers ervan.
Gebruiksvriendelijkheid is een must, en naar mijn stellige overtuiging ook goed te realiseren.
De technologie treedt altijd zonder kloppen de gezondheidszorg en het arts-patiënt domein binnen en er is niemand om die er weer uit te zetten. Eenmaal binnen is er geen houden meer aan. Dus keer er mee om te gaan, mentaal gesterkt doot een niet af te nemen verlangen om er voor de patiënt toe te doen.