Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties13

Meldpunt geopend voor klachten over Cordaan

Op de website van SP Amsterdam is het vanaf vandaag mogelijk klachten in te sturen over zorginstelling Cordaan. Het meldpunt moet er, volgens SP-fractievoorzitter Remine Alberts, voor zorgen dat knelpunten binnen de organisatie zichtbaar worden.

“Wij hebben een aantal meldingen van

Registreren

13 REACTIES

  1. Waar is de ruimte gebleven waar je kon klaverjassen en gezelligen dingen met elkaar doen zo als de bingo avonden , waar ieder naar uit keek en dan de bus reisjes voor ouderen trouwens , elk gezelligen onderonsjes voor ouderen zijn ontnomen de ruimte die er werd gebruikt vroeger ,is nu een opslag plaats voor rolators en ander opstakels een schande dat er niks meer is voor die lieve mensen de gooyer was een gezellig verzorgingsstaat thuis maar iedereen doet maar wat er is geen leiding het ziet er ongezellig uit,armoede straalt het uit, het kan anders .

  2. Lees alle reacties
  3. Mijn moeder woont in de vestiging van Cordaan “de Buitenhof”
    Na vervanging van het telefoonsysteem heeft mijn moeder regelmatig uren geen telefonisch contact omdat de lijn dood is en de toetsen van het toestel niet goed functioneren. Wanneer de lijn dood is kan zij ook niet om hulp roepen. Mijn moeder heeft hulp nodig bij de toiletgang omdat zij niet kan lopen. Diverse malen klaagden wij over het defect maar echt oplossen was niet aan de orde.
    Vandaag deed na een hele middag geen telefoon mijn 93 jarige moeder geheel overstuur haar verhaal over de wederom falende telefoon aan mij.
    Direct nam ik contact op met de buitenhof. De monteur zou maandag weer aanwezig zijn vandaag is het woensdag.
    Ik werd doorverbonden met het avondhoofd mevrouw kon niet veel voor mij betekenen. Ik verzocht haar, mij met de directeur door te verbinden met de directie die volgens de receptie nog in huis zou zijn. Uiteindelijk zou de heer Sol vertrokken zijn en strandde mijn poging voor mijn moeder een oplossing te bewerkstelligen. Zij is hartpatient en door de emotie zou dit wel eens een fatale situatie op kunnen leveren.
    Cordaan laat steken vallen.
    Ik ben voorzitter van ee CR in een andere instelling en daar blijkt dat zorg ook beter kan. Misschien is het ook eens goed om naar brandveiligheid in het 13 verdiepingen hoog gebouw gekeken moeten worden.
    Lang leven DE BUITENHOF

  4. Alsof alle clienten van Cordaan allemaal van die lieverds zijn er zitten ook personen tussen die medewerkers verschrikkelijk behandelen. Niet prettig om daar te werken. Laten ze daar eens aandacht aan besteden. i.p.v. maar te klagen over de medewerkers. Niet allemaal natuurlijk

  5. Ik heb een scootmobiel gekregen en moet max.3 lessen krijgen. 2 Weken geleden meldde ik mij aan. Zei dat het om med. redenen in de ochtend moeilijk was-gemopper en dat ik van de thuiszorg een 1e les had gehad-schamper: ja tussen de stellingen. Ik heb heel duidelijk gemaakt dat het een volledig les was buiten.
    De mevr zou haar collega’s vragen en tot op heden heb ik nog niets gehoord. Ja en boodschappen lopen niet vanzelf naar mij toe.
    Ik ben zelf wat in onze parkwijk gaan oefenen-geen autoverkeer en zal Cordaan morgen nogmaals bellen, dat is dan tevens de laatste keer.

  6. mijn vrouw werkt bij cordaan. Salarisbetalingen kloppen regelmatig niet, om reiskosten word moeilijk gedaan, en de heren op kantoor weten alles beter, maar komen niet bij hun echte klanten thuis. 6 uur op een dag betaald krijgen, in je pauze op reis naar je volgende klant, maar reistijd is van jezelf.. ofwel.. je krijgt geen pauze. Bij Cordaan kweken ze ontevreden medewerkers, die heel graag bij hun klanten komen.

  7. Ik werk bij de thuiszorg van Cordaan. Een dienst van 7 uur betekent: 16 klanten,40 km fietsen daardoor anderhalf uur aan het pendelen, klanten worden bestolen van hun geïndiceerde tijd,geen pauzes, geen fatsoenlijke fietsvergoeding, bellen met je eigen telefoon waardoor de klant je privé nummer te zien krijgt.Haast alle klanten mopperen of hebben begrip voor je situatie. Er is steeds minder sprake van een beroepshouding of professionaliteit.

  8. Ik merk als bewoner van de gooier dat het tegenwoordig makkelijk is om alle klachten te herleiden tot de reactie “‘ga maar klagen in den haag.Een beloproepsysteem wat niet goed werkt waardoor je soms langer dan 15 min moet wachten geeft mij het gevoel van risicoos.Personeel wat steeds minder word door bezuiniging maakt dat je soms een hele ochtend kan wachten voordat je geholpen word.Reactie van het personeel “ga maar klagen bij de direktie”‘Ik denk dat het personeel bang is om te klagen bij direktie.Bang om hun baan te verliezen of zo ingedeeld te worden dat de motivatie vanzelf verdwijnt.Alles word met eeeeeeen groot excuus weggewimpeld nl tja door de financiele crisis kunnen wij niets doen.De direktie krijgt een dikke bonus en een mooi kantoor maar in de warmte krijgen wij als bewoner een glaasje koud water en warme bouillon.Kijk ,dat vind ik nou een schande

  9. ik heb de zorg van een neef op mij genomen en ben tot de ontdekking gekomen dat kwaliteit en kwantiteit van zorg ver beneden peil is. Het geld en tijd dat hij aan zorg moet krijgen gaat op aan het groter geheel en daar mag de zorg die de clienten nodig hebben en ook voor betalen toch niet de dupe van zijn. Ik zit er nu dicht op en deuren gaan langzaam open. Als je geen familie hebt en je zit in een zorghuis dan ben je overgelaten aan hun maatstaven en dat is fout. Ik zou graag willen dat er meer controle komt in de huizen van Cordaan op kwaliteit van zorg bieden en over de kwantiteit per client, dus krijgt deze wel de zorg waarvoor hij/zij voor geindexeerd is/zijn.

  10. Mijn schoonmoeder heeft in dec haar dijbeen gebroken en in jan 2010 opgenomen in verpleeghuis de Gaasper in z/o.Het was in een woord verschrilkkelijk,we werden niet eens behoorlijk ontvangen kregen een map van z’n 30 pagina’sin onze handen gedrukt dat moest je invullen en zoek het maar uit.Op de vraag of ze voor mijn moeder een drie poot hadden zo dat ze naar de toilet kon was het antwoord ja vanmidag als de fisio is geweest.Nee zeiden wij nu want ze heeft zwakke darmen en was vanochtend al aan de diaree.Toen kwam ze met een rol stoel.Daar had ze van dr leven nog nooit in gereden
    En zo kan ik nog wel een uurtje duurgaan dat was onze kenismaking met de gaasper,het is dat wij op de 3e etage wonen anders hadden wij haar gelijk meegenomen.We hebben dit een week aangezien en hebben toen alles op alles gezet om haar naar huis te halen.Met medewerking van de osario groep van de koornhorst is dit ook gelukt.Ze was in geen 2 weken gedoucht{kon ook niet de badkamers stonden vol met rolstoelen}lag elke avond om 6 uur in bed van elende en verveling.Ze was daar totaal niet op haar plaats ze is 80 nog erg pienter en een hele vrolijke vrouw die het liefst niemand tot last is en ook nooit zeurt.Maar in dat huis zagen we haar met sprongen achter uit gaan.De behandeling bestond allen uit pysiotherapie en meer niet en toch wouden zij haar 6 maanden houden,nou mooi niet we hebben haar onder protest meegenomen.Nu is zij heerlijk thuis krijgt fysio wordt om de dag gedoucht haar huisje word gedaan ze krijgt op tijd haar eten en drinken gaat naar bed waneer ze wil kan weer tv kijken naar de radio luisteren kortom een tevreden mens.In de gaasper daar stop je je hond nog niet in vreselijk!!!

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.