Een derde van de mensen die het afgelopen jaar gebruikmaakten van spoedzorg, had een geheel of gedeeltelijk negatieve ervaring. Dat blijkt uit een enquête van patiëntenorganisatie NPCF. Directeur Wilna Wind van de NPCF pleit voor meer duidelijkheid over de kwaliteit van spoedposten.
Aan de meldactie van NPCF deden
Voilà! De trait d’union VWS-ZN-NPCF aan het werk. NPCF komt met een interpretatie van een meldactie. ZN brengt het nieuws te werken aan een plan voor de concentratie van specialistische spoedzorg. En VWS omarmt de ontwikkeling. Wilna heeft gelijk “mensen kunnen niet altijd weten wat te verwachten”. Ik voeg daaraan toe: dat blijft nog wel even zo…
Beste mevrouw Wind . Wat moet de kwaliteit zijn van SEH ?? Definieer .82%van de deelnemers wil INZICHT hebben in de ….KWALITEIT.??? Met welke criteria kan 82% seh-kwaliteit beoordelen.?? Ik denk dat 100% gewoon zo snel en goed mogelijk geholpen wil worden . Klagers dienen te beseffen dat er soms/vaak SPOEDEISENDER gevallen zijn dan zijzelf.
De NPCF heeft helaas weinig verstand van alles wat met zorg te maken heeft.
Zoals het kindje met een IQ van 20 overrompeld werd door de onverwachte rijkdom van de ouders, en de verantwoordelijkheden die daarmee gepaard gingen, zo gaat de NPCF om met de sponsorgelden van VWS.
Wat resteert is plaatsvervangende schaamte.
En de spoedzorg bekritiseert kwaliteit van de NPCF. Godmejaar wat heeft de NPCF weinig verstand van het begrip kwaliteit en de meting daarvan.