Jaarlijks lopen ongeveer dertigduizend patiënten onbedoeld medische schade op tijdens een behandeling. Dit leidt in sommige gevallen tot een tijdelijke of blijvende beperking of zelfs tot overlijden. De brochure ‘Als uw behandeling anders uitpakt’ die de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF) presenteert, geeft het slachtoffer een steun in de rug om direct na het ontstaan van de schade een gesprek aan te gaan met de betrokken zorgverlener.
De brochure vertelt patiënten dat zij
Veel belangrijker is om te kijken naar de rechten en de plichten van een klachten functionaris en klachetn commissie.
Uiteraard moet het mogelijk zijn om openheid van zaken te geven tijdens een misser, maar helaas is dat niet zo makkelijk.
denk alleen maar aan het interpretatie verschil.
Maar als er een verschil van mening is, kan je die voorleggen aan een onafhankelijke klachten commissie. Maar hoe onafhankelijk is die?
Wat zijn hun regels? Hoe is het mogelijk dat een zieknhuis geen uitspraak doet over medisch inhoudelijke vraagstukken? Dat vind ik kwalijk.
Moet je dan als patient/cq nabestaande van een patient gelijk naar de tuchtraad?
Denk het niet. Geen enkele (uitzonderingen daar gelaten) zorgverlener maakt bewust een fout, maat toch gaat er een boel mis.
Zonder iemand gelijk aan de schandpaal te nagelen, moet het mogelijk zijn om in een open gesprek en onderoek de misser te bespreken, en dat gebeurt niet.
Het wordt tijd dat er bij de politiek aandacht wordt besteed aan deze padstelling.
Waar moet een klachtencommissie aan voldoen,. daar moeten ze uitspraken over doen en hoe moeten ze tot besluitvorming komen.
Dat is de stap. Indien je als zorgconsument er dan niet uit komt is de tuchtraad het hogerberoep.
Vriendelijke groet,
mw Kraneburg
Deze NPCF zijn werkelijk ook diegene die schadeveroorzakend zijn. We hebben jarenlang en dit samen met NEVEMEDIS overleggen gehad met deze organisatie die flinke subsidies ontvangen. Nooit hun nek uitgestoken hebben naar slachtoffers en nabestaanden. Letterlijk de woorden van ex Directeur mevr. Iris van Bennekom die nu werkzaam is bij het VWS. Maar daarna waren de opvolgers de slangen in de patientenorganisaties. Volledig onbetrouwbaar en schade veroorzakend. We hebben veel tijd en geld gestoken om gezamelijk deze folder te realiseren waar deze graaiende schadeveroorzakende patientenorganisatie NPCF. Ze hebben hiervoor veel geld ontvangen voor de werkzaamheden die anderen hebben gedaan. Als we het over opichters hebben dan weten waarover we nu spreken. We weten ook wie het zijn want ze maken zichzelf ook nog eens bekend! We gaan dit volgen. Daarnaast zal ik een rekening sturen over de gemaakte kosten die we hebben gemaakt naar deze schadeveroorzakende oplichtende patientenorganisatie de NPCF. Je wordt op deze wijze toch wel een beetje kotsmisselijk van deze personen. Helemaal als je ze ook nog eens ziet op bijeenkomsten en congressen waar ze zo achter de ellenbogen hebben. Maar goed dat we dit nu weten en wie het zijn deze goed bedoelde schijnheiligheden. Op deze wijze wordt er nu om gegaan met slachtoffers, burgers van Nederland door deze NPCF.
De volgende namen komen binnenkort uitgebreid in zicht met de uitleg!
Stelende en huichelende NPCF