Het is voor verzekerden namelijk niet altijd duidelijk wanneer hun declaratie betaald wordt en hoe lang het duurt voor zij weten of ze een behandeling mogen ondergaan. Verzekerden moeten beter geïnformeerd worden over de declaraties en de bijhorende vergoeding. Dat stelt de Nederlandse Zorgautoriteit na onderzoek.
De NZa vindt het belangrijk dat
Lees het rapport van de NZa zelf en zie de toegepaste methodiek. VAn een onderzoek is geen sprake geweest:
Bedenk dat de NZa aan de verzekeraars zelf heeft gevraagd hoe zij te werk gingen. Gewiekst als deze zijn hebben zij bepaalde dingen “foutief” gedaan. Daar gaat de NZa nu mee aan de slag. De verzekerden is helemaal niets gevraagd. Net zo min de zorgaanbieders.
Zorgvisie kijkt niet verder, vraagt niet verder en gaat mee met deze farce.
Dan zit je bij Menzis/Anderzorg echt verkeerd. Na een aanvraag voor een brace voor een gebroken knie bijna een jaar op een machtiging moeten wachten, en ik zit al vanaf oktober op een prothese te wachten, terwijl dit wettelijk geregeld is. Als je contact zoekt wordt je gewoon afgescheept. Zo zijn er veel misstanden op te noemen.
Beetje raar, wrs PR verhaal van de NZa.De vraag is wat is de beleidsregel vd NZa? Als Schrijver die eens doorlas dan had hij wel een ander stuk geschreven,
Goed werk van de NZa. Zorgverzekeraars hebben veel belang bij het onduidelijk houden van de vergoedingen. De onduidelijkheid binnen zorgverzekeraars zelf is zo groot dat het creeeren van onduidelijkheid beleid lijkt.