Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties3

‘Ondersteuning op afstand wordt nieuwe standaard’

Mark van Dorresteijn
Gehandicaptenzorginstelling Philadelphia stapt de Wmo-onderhandelingen in met een nieuw concept dat de kwaliteit verhoogt en kosten bespaart. ‘Dit is de toekomst voor onze cliënten die zelfstandig wonen’, vertelt Corrie van Randwijk, directeur werk en begeleiding bij Stichting Philadelphia Zorg.
‘Ondersteuning op afstand wordt nieuwe standaard’
Foto: Philadelphia

‘We nemen Mijn Netwerk, zoals het

Registreren

3 REACTIES

  1. Nog even en dan worden alle werkvloer medewerkers vervangen door opvouwbare robotjes van origami en heeft de cliënt contact met een monotome gesprekspartner.
    Tja als je veel mensen gaat ontslaan zoals Philedelphia doet en gaat doen is het logisch dat je als een call center je cliënten te woord gaat staan.
    Hoe onmenselijker moet je het nog hebben.
    Ik ben ook voorstander om de instellingen die fuseren weer defuseren en in kleinere zelfstandige instellingen verder laten voor bestaan!!!!!

  2. Lees alle reacties
  3. Dus een client kon vroeger geen contact opnemen met zijn begeleider voor een dringende vraag, als deze net geweest was. Dat is een fijne gedachte!
    En nu krijg je via het digitale web contact met een onbekende of een robot op termijn omdat iedere client nu zijn hulpvraag niet meer hoeft uit te stellen en iedereen gaat beeldbellen staat ie ook nog in de wacht…
    Ik geloof hier niet in die opgelegde zorg op afstand. Zo hebben mensen met autisme juist baat bij leren contacten aan te gaan en achter de pc vandaan te kruipen. Nu dwingen we mensen een richting op die de ontwikkeling van zelfredzaamheid niet ten goede zal komen. Licht verstandelijk gehandicapten leren een hulpvraag uit te stellen vergroot die zelfredzaamheid. Direct contact via beeld verkleint dit.
    Leuk bedacht van de overheid en Philedelphia heeft de middelen zoiets uit te rollen (of te verspillen) maar laten we niet doorslaan in ontwikkelingen. Sommige dingen zijn niet voor niets zoals ze waren! Om over de wijze waarom grote zorgaanbieders hun zorg leveren maar niet te spreken…. Gelukkig kunnen hun cliënten straks persoonlijke zorg krijgen van kleinschalige zorgaanbieders. Wat dat betreft veranderd er weinig.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.