Zorgbestuurders moeten meer middelen vrij maken voor online marketing. Patiënten gaan steeds meer online en de ontwikkelingen vragen hetzelfde van zorginstellingen. Dat adviseert Redmax in het rapport Online marketing & communicatie in de zorg.
Volgens het adviesbureau wordt online een
In vele sectoren van de zorg is de vraag groter dan het aanbod. Politiek en zorgverzekeraars werpen drempels voor toegang op. Waarom zou je dan moeten investeren in marketing? In eerder tijden was adverteren marketing in vele zorgdomeinen zoals GGZ zelfs ‘not done’
Gelukkig stellen we niet dat iedereen (!) online zoekt. Wel zien we dat er steeds meer patiënten online zoeken. Het lijkt me logisch dat je daar dan ook als instelling moet willen zijn. Immers niet alle communicatie hoeft meer via papieren folders toch..? Ik denk dat een combinatie van beide voorlopig er nog wel zal zijn.
Wij van WC Eend adviseren WC Eend. Zoals wel vaker, gooit men alle zorgconsumenten op 1 hoop als er wordt gesteld dat iedereen online zoekt ,vergelijkt, en kiest. De praktijk is helaas/gelukkig nog steeds anders.