Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties4

Patiëntenorganisaties: Klachtrecht cliënt onduidelijk

Redacteur KinderopvangTotaal
Het recht van de cliënt om een klacht in te dienen, moet het uitgangspunt zijn in het wetsvoorstel Kwaliteit, Klachten en Geschillen zorg. Daarvoor pleiten zeven patiëntenorganisaties in een brief aan de vaste Kamercommissie van VWS. Het wetsvoorstel wordt 18 juni in de Kamercommissie besproken.
Patiëntenorganisaties: Klachtrecht cliënt onduidelijk
Foto: ANP Lex van Lieshout

Het wetsvoorstel KKGz (kwaliteit, klachten en

Registreren

4 REACTIES

  1. Geachte lezer,
    Het is van groot belang bij geschillen om eerst de klachtenfunctionaris van een instelling te raadplegen.
    Blijven de klachten zich voordoen en treedt er geen merkbare verbetering op dan is de klachtenprocedure wenslijk: klaagschrift,verweerschrift,conclusie van repliek en tenslotte de conclusie van dupliek
    De mogelijkheid moet bestaan om een hoorzitting aan te vragen.Voor zo’n hoorzitting is een pleitnota wenslijk,die ter zitting kan worden aangeboden.

  2. Lees alle reacties
  3. Als je geen moer doet aan de bestaande regels, dan ga je toch met een 50-tal heel, heel duur betaalde krachten lekker — met veel dagelijkse afsluitingsdiners — een paar jaar vergaderen.
    Als wat er dan uitkomt — als er iets uitkomt — gewoon niet opgevolgd wordt (en waarom zou dat wel, de instanties doen dat nu met de oude wet ook niet ) dan leg je dat opzij en begin je opnieuw.
    Waarschijnlijk kun je met zo’n geldverslindend traject het zogenaamde handen tekort aan het bed opheffen of verminderen.
    Zogenaamd:: want ik blijf volhouden dat ‘handen tekort aan het bed’ een gevolg is van pure fraude (zie vervolg).

  4. De positie van patienten cq slachtoffers van medische fouten wordt uitsluitend versterkt door adequate rechtshandhaving van de plichten van artsen, zie oa WGBO en BIG.
    Nu beschermen vriendjes bij tuchtcolleges, het O.M. , de strafrechter, burgerlijke rechter falende artsen. Falende artsen staan ahw boven de wet. Patienten hebben het nakijken, zei nationaal Ombudsman Brenninkmeijer in RTLnieuws 15 juni 2013, die zelf ook nauwelijks slachtoffers van medische fouten helpt. Geen woorden maar daden, stop zinloze exercities met nieuwe wetten. Overheid: bescherm daadwerkelijk je burgers.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.