Zorgkantoren scoren ruim voldoende op de pgb-dienstverlening. Dat blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van Zorgverzekeraars Nederland is uitgevoerd. Ondanks de tevredenheid valt er wel een verbeterslag te maken in telefonische wachttijden, de behandel- en beoordelingstijd, het aanstellen van een vast aanspreekpunt en de samenwerking tussen het zorgkantoor en de SVB.
Begin 2020 hadden 44.670 cliënten in
Door Fraude Plegers bij 2 Zorgvedrzekerings Maatschappijen tnv VGZ Eindhoven en Anderzorg Enschede te hebben toegelaten, zijn er een stel vervalst aangemeld, door een medewerkert van een Zorg Instelling in Arnhem. Waar de zelfde medewerkert zelfs nog WMO en PGB Fraude weet te plegen.
Mooier nog de medewerker negeerd alle 30 boeken van de Nederlandse Grondwet.
Waar de Arnhemse Burgers worden bestolen en op hun persoonsgegevens vervalst met mede weten van de Wijkteams Arnhem