Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties3

Revalidatiearts stoot taken af aan anderhalvelijnszorg

Bart Kiers schrijft zowel over cure als care. Zijn aandachtsvelden zijn de ziekenhuizen, medisch specialisten, ouderenzorg en ggz.
Revalidatieartsen van de revalidatiekliniek Kinos zullen hun werk deels overdragen aan anderhalvelijnszorg. Gespecialiseerde fysio- en ergotherapeuten gaan de coördinatie en uitvoering doen van revalidatie bij aandoeningen aan hand en pols. Het onderzoeksproject van Menzis en andere verzekeraars maakt de zorg waarschijnlijk een stuk goedkoper.
revalidatie anderhalvelijnszorg

Lang niet alle zorg die revalidatieartsen

Registreren

3 REACTIES

  1. Mooi initiatief. Wel belangrijk om er op te letten dat we op deze manier niet eerstelijnszorg in een tweedelijnsjasje verpakken.
    Een belangrijk knelpunt blijft natuurlijk de beperkte aanspraak op fysiotherapie. Als eerstelijns- of anderhalvelijnszorg. Dat wordt op deze manier wel omzeild, maar niet opgelost.
    Ik ben benieuwd naar de visie van het Zorginstituut.

  2. Lees alle reacties
  3. Binnen Friesland werkt een dergelijk initiatief al sinds 3 jaar. Het hand en polscentrum behandelt de patiëntengroep volledig als 1ste lijn de patiënten, waarbij de Revalidatie Artsen van Revalidatie Friesland slechts de meest complexe problematiek nog in behandeling nemen.

  4. Niet alleen goedkoper door de juiste deskundigheid dichtbij de klant, maar ook beter door de praktische effecten op het dagelijkse bestaan van klanten en hun omgeving.

    Kortom waardegedreven vanuit klantperspectief .
    Pascal, van harte!

    Als ik je in overweging mag geven: kies als zorgverzekeraar voor een model vanuit klantperspectief . Een model dat ook de outcome kan vaststellen zodat je als verzekeraar de fysio en ergo ook een tarief kunt geven wat hoger is dan de tarieven van aanbieders die deze outcome niet kunnen garanderen. Het Improvement Model van de stichting BIM is een model wat ‘bewezen vanuit klantperspectief ‘, de waarde in beeld brengt. En dit maakt de waardegedreven bekostiging van de NZa in 1 keer mogelijk. Dat scheelt je een hoop werk!

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.