Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties0

Samenwerken en kennis delen, tijd voor een nieuwe aanpak!

Hoe zorg je ervoor dat zorgorganisaties eenvoudig gebruik maken van kennis en ervaring van andere zorgorganisaties? Intrakoop bedacht daar een online platform voor.
700x500

Niet alles dubbel doen. Niet twee keer het wiel uitvinden. Meer willen samenwerken. Transparantie tussen leveranciers en zorgorganisaties realiseren. Dat waren de belangrijkste wensen die Ruud Plu, als nieuwe directeur-bestuurder van Intrakoop, heeft opgehaald tijdens een ledenconsultatie onder de leden van Intrakoop in 2020. Zorgorganisaties geloven erin dat door samenwerken meer tijd en daarmee vanzelfsprekend ook geld bespaard kan worden. Daarnaast biedt digitale samenwerking mogelijkheden om de kwaliteit verder te verhogen. Uiteindelijk komt dit ten goede aan de zorg voor de cliënten en patiënten.

Deze wensen waren al langere tijd aanwezig bij de leden, maar de uitvoering was de uitdaging. Hoe kom je aan kennis en ervaring bij andere zorginstellingen die je eigenlijk niet kent? Dit heeft ertoe geleid dat Intrakoop in oktober de Intrakoop Inkoopcommunity heeft gelanceerd. Een online ontmoetingsplaats voor professionals van zorgorganisaties, maar ook voor leveranciers. Gericht op het brede spectrum van professionals, zoals inkopers, contractmanagers, ict’ers, adviseurs vastgoed, adviseurs duurzaamheid, etc.

Intrakoop neemt het voortouw om haar documenten ter beschikking te stellen aan de gebruikers van het platform. Informatie over duurzaamheid, wet- en regelgeving, tools, inkoopdocumenten en leveranciers zijn hier al te vinden. Ook leden worden uitgenodigd om kennis en ervaring te delen. Alles opgezet vanuit de coöperatieve gedachte dat we de inkoopcommunity samen succesvol maken.

Het platform blijft in ontwikkeling, natuurlijk in afstemming met de gebruikers. Daarom heeft Intrakoop speciale gebruikersgroepen opgericht, zodat we de wensen van de gebruikers kunnen laten terugkomen in het platform.

Wat er allemaal te vinden is op de Intrakoop community? Het snelle antwoord is “neem zelf een kijkje via www.incoop.nu en maak een account aan”. Om toch een idee te geven een kleine opsomming: diverse PvE’s voor de inkoop van verschillende producten, Plannen van Aanpak, voorbeelden van Prospectieve Risico Inventarisaties, maar ook zijn er heel veel leveranciers te vinden die hun sporen in de zorg ruimschoots verdiend hebben. Allemaal informatie die zeer relevant is en die er toe bijdraagt dat een zorgorganisatie op een snelle en eenvoudige manier aanzienlijk kan besparen op de voorbereidingen van bijvoorbeeld een inkooptraject.

Maar de inkoopcommunity biedt meer mogelijkheden, ook voor diverse andere projecten binnen zorgorganisaties is de gezamenlijke kennis die daar gedeeld wordt van belang. Kortom, een hele handige manier om inkoop- en andere trajecten in je zorgorganisatie soepeler en efficiënter te laten verlopen.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.