Zorgorganisatie Sensire laat voortaan om de twee jaar reputatieonderzoek uitvoeren. Volgens bestuurder Maarten van Rixtel van Sensire wordt het voor instellingen in de langdurige zorg steeds belangrijker om te weten wat de stakeholders van je vinden als zorgaanbieder.
Het wordt steeds belangrijker voor zorgorganisaties
Een reputatiemeting of scan geeft inzicht in de waardering van meerdere groepen stakeholders tegelijk zodat het een breed beeld geeft. Een ander wezenlijk verschil met een audit of uit te voeren beoordeling t.b.v. HKZ is dat de beoordeling ingaat op veel meer aspecten dan kwaliteit of zorg. Wat vindt men bijvoorbeeld van de visie, of mate van innovatie, maatschappelijke betrokkenheid of het werkgeverschap van de organisatie.
Met die uitkomsten kan een organisatie haar reputatie in brede zin, onder meerdere stakeholders verbeteren.
Is een Reputatiescan niet te vergelijken met een Leveranciersbeoordeling, zoals zorginstellingen gekwalificeerd volgens HKZ al structureel jaarlijks uitvoeren? What’s new?
Een van de onderdelen binnen mijn reputatiemeting gaat over de dienstverlening en een andere over de zorg. Deze twee aspecten zijn voor verwijzers wisselend interessant, maar voor klanten zitten ze er altijd in. Geeft boeiende inzichten!
Worden de klanten ook ondervraagd over de reputatie van de hulpverlening?
Goede ontwikkeling. Ook wij voeren regelmatig bij verschillende instellingen een “verwijsscan” uit, waardoor inzichtelijk wordt hoe tevreden verwijzers zijn over de instelling, wat de parameters zijn waarop zij de beslissing nemen om naar de instelling door te verwijzen en welke verbeterpunten zij zien. Erg interessante informatie voor de instelling!