Zonnehuizen in Zeist, de antroposofische organisatie voor ggz-hulp aan jeugd en volwassenen, wil precies weten hoe het financieel tekort tot ruim 18 miljoen euro kon oplopen. Bestuurder ad interim Charles Laurey heeft opdracht gegeven de mogelijkheden te onderzoeken voor juridische stappen tegen oud-bestuursleden.
“Ik moet personeel hier onder belabberde
Zo een man moet je aanpakken!
Bestuurder ad interim Charles Laurey heeft opdracht gegeven de mogelijkheden te onderzoeken voor juridische stappen tegen oud-bestuursleden.
Kots misselijk word ik van deze uitspraak!Charles Laurey heeft zelf er ook een puinhoop van gemaakt bij de Vierstroom in Zoetermeer, is daar ook vertrokken met een gouden handdruk!(zoals bij meerdere instellingen) Leugens en bedrog,zo kun je Charles laurey omschrijven!
Een opdracht van de raad van commissarissen volgde hij niet op, om zijn vriendje de spuitgrage dokter te beschermen(inplaats dat hij juridische stappen nam)zodat die de tijd had om alles te vervalsen en te vernietigen!Ik kan alleen maar wensen dat Charles laurey als hij hulpbehoevend wordt ook zo,n spuitgrage dokter tegenkomt!
Maar één ding snap ik niet, hoe is het in godsnaam mogelijk dat zo,n man nog steeds zulke functie mag uitoefenen! Als je als vakkenvuller je werk niet goed doet hoef je de andere dag niet meer terug te komen en zulke zakkenvullers mogen maar aanblijven!
Op 1 januari 2010 scheiden de wegen van SVVE De Archipel en haar bestuurder mr. C.J.V.L. (Charles) Laurey. In goed overleg zijn beide partijen dit overeen gekomen. Charles Laurey was vanaf juni van dit jaar actief als voorzitter van de raad van bestuur van de zorgorganisatie in Eindhoven.
De zorgsector van Nederland bevindt zich in een proces van ingrijpende veranderingen. De invoering van zorgzwaartepakketten en de ontwikkelingen rondom Wmo, AWBZ, diagnosebehandelcombinaties en de financiering van het vastgoed, dwingen tot ingrijpende aanpassingen in de bedrijfsvoering van zorgondernemingen. Na pensionering van de vorige bestuurder is Charles Laurey bij De Archipel aan de slag gegaan om samen met de organisatie een passend antwoord te geven op genoemde ontwikkelingen en nieuw beleid te ontwikkelen.
De reden van het vertrek van Laurey is het ontbreken van een goede ´fit’ tussen het managementteam en de bestuurder. De Archipel zoekt op een zo kort mogelijke termijn naar een interim-bestuurder. Na aanstelling van deze bestuurder zal Charles Laurey zonodig ook na 1 januari beschikbaar zijn voor de overdracht. De raad van toezicht en Laurey benadrukken dat de besluitvorming rondom zijn terugtreden, in goede harmonie heeft plaatsgevonden. De Archipel is Charles Laurey erkentelijk voor zijn grote inzet voor de organisatie.
Voormalig Vierstroom-bestuurder Charles Laurey
Voormalig bestuursvoorzitter van Meavita Nederland Charles Laurey is per 1 juni 2009 aangetreden als bestuursvoorzitter van Stichting Verpleging en Verzorging Eindhoven en omgeving De Archipel.
Interim-bestuurder, Charles Laurey, van Zonnehuizen
Tja zo gaat dat in zorgland, ze komen en gaan al dan niet met gouden handdrukken, maken links en rechts brokken en ruimen brokken op etc
Brummelhuis vertrokken omdat ze het niet een was met Frans Broekhoest??? ach kom nou toch! het waren gewoon een stel graaiers, juridisch vervolgen, computers en boekhouding in beslag nemen.
Voor de goede orde: Yvon van Brummelhuis is juist vertrokken omdat ze ze zich niet kon verenigen met het beleid van Frans Broekhuizen! Tegn haar worden dan ook geen stappen ondernomen!
Antroposofen Maffia.
Laurey heeft blijkbaar zorgvisie en de reacties erin goed gelezen. Eindelijk iemand die wanbestuur probeert aan te pakken.
Charles Laurey vraagt aan de oud bestuurders en de medewerkers van de Zonnehuizen om een loonoffer. Is zijn eigen honorering afgestemd op de geldende good gouvernance afspraken?
Ook de Raad van Toezicht als hoogste bestuursorgaan (huidige en voormalige leden) dient aangepakt te worden. Dit om reden dat zij zover heeft laten komen zonder de directie daarop aan te spreken. Ook de Raad van Toezicht genoot van een vorstelijke honorering.