Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties12

TENA beoordeelt incontinentie “met toestemming”

Carina van Aartsen is redacteur bij Zorgvisie en Skipr. Ze schrijft over alle sectoren van de zorg, maar vooral over de ouderenzorg en eerste lijn. Omdat daar nu de grootste uitdagingen liggen: voor de zorg zelf maar ook voor de samenleving. Als aandachtsgebieden heeft zij de thema´s: governance, zorgverzekeraars en financiën.
Medewerkers van Tena zouden onwetende verzekerden van Achmea ondervragen over hun urineverlies en de hoeveelheid te vergoeden incontinentiemateriaal bepalen.
TENA beoordeelt incontinentie “met toestemming”

De fabrikant van incontinentiemateriaal zegt dat

Registreren

12 REACTIES

  1. Lees alle reacties
  2. Ik snap wel waarom ze bezuinigen, die tenabroekjes zijn handig, hoeven niet gewassen te worden dus super. prijzen inco-materiaal zijn superhoog, vele hoger dan luiers voor kinderen, waarom dat prijsverschil daar moeten ze ook wat ana doen, meer concurrentie en mensen laten bijbetalen, inlegger is 100 x goedkoper dan tena-broekje terwijldat vaak voldoende is.

  3. Tot de leeftijd van 3 jaar heeft een mens luiers nodig. Dat vindt iedereen fysiologisch en komt niet voor vergoeding vanuit de basisverzekering in aanmerking.
    Na 65 jaar is bij velen opnieuw sprake van incontinentie in meer of mindere mate. Dat is eigenlijk ook een fysiologisch fenomeen.
    Waarom zou incontinentiemateriaal voor ouderen dan wel binnen de basisverzekering moeten vallen? Vergelijk de rollator: Als je jong bent maak je gebruik van een fiets, als je ouder wordt heb je een rollator nodig. Die fiets betaal je zelf , waarom die rollator dan niet?

  4. Helaas is het zo dat er iemand die er geen verstand van heeft zegt dat er altijd toestemming is gegeven. Ze kennen beter zeggen dat er altijd geen toestemming is gegeven. Vele reacties heb ik inmiddels ontvangen van mensen die dachten dat ze hun eigen apotheek aan de lijn hebben gehad. Maar dat was dus niet zo. Cliënten die nu bij onze apotheek komen zeggen dan ook dat ze niks hadden gezegd als ze wisten dat ze door Tena gebeld waren.
    Maar naast Tena doet Absorin precies hetzelfde. Mijn baas stuurt ook daar weer gegevens naar toe. Zelf vind ik het een schande. Maar volgens mijn baas kan het gewoon.

  5. Ik ben gebeld van Tena compagnie door een mevrouw Schuurman die me vertelde dat ik een brief had ontvangen van mijn zorgverzekering (FBTO) Deze brief heb ik nooit ontvangen. Het gesprek afgebroken en haar verteld dat ik niet via de telefoon vragen beantwoordde over mijn gebruik van incontinentie materiaal. Ze zij dat ik dan geen vergoieding meer kreeg.
    Ben naar mijn apotheek gegaan en heb hun gezegd dat ik geen brief had ontvangen en dat ik het schandalig vond dat ze dit via de telefoon deden. Volgens mijn apotheek wisten de verzekeringen er van, ik ben nu benieuwd of er verzekerden zijn die wel een brief hebben gehad van de FBTO. Ik heb met de FBTO gebeld en deze medewerkster kon niets vinden en ik zou geen brief hebben ontvangen omdat ik binnen het dagtarief bleef. Teruggegaan naar de Apotheek en die vertelde mij dat ik wel ingedeeld moiest worden. Wederom naar de FBTO gebeld, nu een mijnheer aan de telefoon die vertelde mij dat er inderdaad wat veranderingen bekend waren en dat de brief waarschijnlijk zoekgerakkt was.
    Ik werd door hem teruggebeld dat ik rechtstreeks met een andere firma kon bellen dan werd het geleverd via hun en ging het buiten de arts om en de apotheek. Maar ook hier een indicatie gesprek. Zij belt mij de 16e op. Wat ik graag wil weten is wat is het dagtarief? Ik ben het er helemaal mee eens dat er bezuinigd kan worden maar dat doe ik al. Gebruik ze alleen als ik de deur uit moet.
    Ik vind het een schandalige gang van zaken.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.