Samen met ketenpartners werkt Van Rijn aan een herstelplan om de chaos rond uitbetaling van pgb’s te herstellen. Het plan moet medio maart in uitvoering gaan.
Het herstelplan is nodig omdat een
U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan
Login of Maak een account aanHet herstelplan is nodig omdat een
BSL Media & Learning
Walmolen 1, 3994 DL Houten
Postbus 246, 3990 GA Houten
Geachte lezer,
Dit project wordt weer een miljoenenprobleem.
2015 is het overgangsjaar voor de transitie.
Daarom gebruik dit jaar goed voor een degelijke voorbereiding van de uitvoering.
Delegeer een aantal taken aan de gemeentelijke overheden waarbij de SVB de rol vervult van toezichthouder.
Houdt U er rekening mede dat in de komende tijd veel mensen veel moeten terugbetalen.
Veel succes!
Van Rijn blijft de chaos rond het PGB tegen beter weten in bagatelliseren. De commissie Elias ten spijt: Ego’s worden weer gespaard en dat “mag” wat kosten. Penny wise, Pound foolish!
Overigens, het is wel erg stil rond die commissie Elias, maar na o.a. het EPD/LSP bewijst ook het PGB hun gelijk!
Beste heer van Rijn
Het is schokkend om te zien dat u alle waarschuwingsignalen heeft genegeerd,en de fouten voortdurend bij anderen probeert te leggen,en de zaken bagatelliseerd.
Ook bereiken mij berichten van mensen die door uw handelen ernstig in de problemen komen,over hen heb ik u nog helemaal niet gehoord.
Een bedroevende geschiedenis,en beschamend….
De situatie wordt, voor zover je dat zo kunt benoemen, rooskleuriger neergezet dan het in werkelijkheid is. Van degenen die ik ondersteun hebben 50% van de zorgverleners hun salaris van januari nog niet gehad. 2 zorgverleners zitten nog op het salaris van december 2014 te wachten; een budgethouder krijgt structureel € 1000,- per maand te veel, omdat ze wist dat het budget uit een ander potje moet worden gehaald, dat bovendien lager is.
En dan de relatie met de zorgverzekeraars. Op het congres van InVoorZorg op 8 december 2014 meldde de SVB dat ze voor ALLE budgethouders de declaraties bij de zorgverzekeraars zouden indienen. OP een verdekte plek op de SVB website en in de kleine lettertjes van hun nieuwe contracten, moet je zelf maar afleiden dat ze dat nu alleen nog maar doen voor budgethouders die in 2014 hun salarisadministratie volledig bij de SVB houden ondergebracht. En dit natuurlijk vooral pas te laat naar de budgethouders communiceren. Want dan is de termijn van 6 weken verstreken die zorgverzekeraars hanteren en kan de budgethouder naar zijn budget voor die maanden fluiten.
Na het debacle van 46 miljoen euro die de SVB vorig jaar haalde nu dit beschamend tafereel. In het bedrijfsleven staat een verantwoordelijke direct op straat. Maar bij de (semi-)overheid mag je blijkbaar blijven blunderen ten koste van de gemeenschapsgelden.
Geachte lezer,
Delegeer een aantal uitvoeringstaken aan de gemeentelijke overheden waarbij de SVB de rol vervult van toezichthouder.
De kans is groot dat door onnauwkeurigheden budgethouders straks moeten terugbetalen.
Veel succes!
Beste mijnheer van Rijn,
Het is ronduit stuitend te zien en te ervaren dat een reeds bekende en bestaande keten, plotseling zoveel problemen en stagnatie kent. Immers, toen e.e.a. geheel in handen was van de overheid, heeft het gewerkt.
Edoch, vanuit verschillende bronnen heb ik vernomen dat zowel de IT als de meest essentiële noodzakelijke stappen in en met IT, terzijde werden geschoven ’ten faveure van..’ uitrol en implementatie? Het is duidelijk dat de overheden hier op het vlak van ICT de plank volledig mis hebben geslagen en worden geconfronteerd met de wetmatigheid dat een ondoordachte IT implementatie, van welke aard dan ook, gegarandeerd zal leiden tot zeer veel hele hoge rekeningen.
In uw route heeft u gemeend al de meest basale stappen over te moeten slaan die er zijn in IT en ICT. U bent hiervoor aanspreekbaar en de enige juiste stap is het hele proces stil te leggen, de problemen op te lossen en daarna ‘de trein’ weer op gang te brengen. Door ….
1. Ontijdig en onvolkomen te testen
2. Het geen gebruik maken van de noodzakelijke pilot
3. Het niet uitvoeren van een proces trial
4. Het niet hebben van een calamiteitenplan vooraf
5. Het niet hebben van een ‘roll back scenario’
ervaart u nu wat ICT doet wanneer de meest elementaire stappen en wetmatigheden in en met ICT/IT worden veronachtzaamd. Enorm veel hele hoge rekeningen, chaos en uiteindelijk naam en reputatieschade.
Beschamend!