Vandaag is Pieter de Bey begonnen als directeur van Santeon. Eerder hielp hij Santeon als adviseur om een interne continue verbetercyclus op te zetten. De afgelopen jaren hield hij zich voor de Boston Consulting Group intensief bezig met waardegedreven zorg en zorginkoop in de Verenigde Staten.
Van het opwindende New York naar
Interessante ontwikkeling. Ook het Improvement Model gaat principieel uit van waarden gedreven zorg. Het begint bij de klantwaarden; wie is de persoon en mens achter de vraag van de patiënt/client/burger? En waarom en waartoe moet de zorg, behandeling of service leiden? Met behulp van het IM kan de te realiseren opdracht op klant niveau worden gekwantificeerd en gekwalificeerd. Mbv intelligente en valide ICT algoritmen wordt de te leveren inzet en uitkomsten ook op team- en organisatie niveau meetbaar en online inzichtelijk. De zorgprofessional en de bestuurder hebben op klantniveau het zelfde dashboard voor zich. Op deze manier ontstaat rust en cohesie. Ook de stakeholder kan inzage krijgen. Validiteit van de ICT zit hem in het geaccrediteerde kennismodel. De Raad voor Accreditatie toetst Stichting Beheer Improvement Model op navolgbaarheid van het kwaliteitsschema en de bijbehorende set aan indicatoren op uitkomsten. Mbt het meten van kwaliteitsindicatoren geldt dat die zoveel mogelijk gekoppeld zijn aan het methodische vak van de professional zelf, dus dichtbij bij de klant!