Artikel bewaren

U heeft een account nodig om artikelen in uw profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Reacties3

Ziekenhuizen willen zorgtoeristen werven

Onder andere het Amsterdamse VU medisch centrum, het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk en het Medisch Centrum Atrium in Heerlen bevestigen vandaag in het Financieele Dagblad dat ze plannen hebben om de toestroom van buitenlandse patiënten te vergroten.
ANP Valerie Kuypers

De ziekenhuizen hebben plannen om actief

Registreren

3 REACTIES

  1. http://myemail.constantcontact.com/News-from-Health-Care-Incentives-Improvement-Institute–Inc-.html?soid=1102463495042&aid=ACklB7tjOkg
    Wat in de USA kan, kan in NL ook; begin met totale prijstransparantie; lijstprijs en de kortingenprijs. En gelijktijdig de kwaliteit data. Aan de prijs heb je niets. Je moet weten wat je ervoor krijgt, met 7 jaar garantie.
    Alles via een App en laat de patiënt zelf maar kiezen. Daar is de verzekeraar niet bij nodig.
    Dan heeft NL nog een heel, heel, heel, heel lange weg te gaan.

  2. Lees alle reacties
  3. In 2013 kochten buitenlanders voor 35 miljoen NL Zorg in. Tegelijkertijd kochten Nederlanders voor 800 miljoen in het buitenland zorg in. Waarom? Dat heeft VGZ juist recent onderzocht; de kwaliteit blijft ver achter bij wat in het buitenland gangbaar is en de prijs is veel te hoog. VGZ gaat akkoord met Zweedse kwaliteit, bv heupen, en die is 2x beter dan de gemiddelde Nederlandse kwaliteit. De Zweedse kwaliteit is 18x slechter dan de USA benchmark kwaliteit. Geen wonder dat buitenlanders alleen onder dwang in NL zorg afnemen.
    En de prijs? Die is altijd veel te hoog omdat Nederland het enige land is dat de kapitaallasten in de DBC prijs heeft verwerkt. Komt door het systeemmodel. Neen, zolang Mayo Clinic niet het ambitie niveau is voor NL Verzekeraars, A Klink als Minister: neen, dat gaan we niet doen, is deze exercitie van VUmc e.a. NL ziekenhuizen kansloos.
    Eerst maar eens leren de handen te wassen en volgens protocollen te werken.

  4. Het zou beter zijn als het Nederlandse ziekenhuis eerst zelf de zaken wat op orde brengt.
    Daar heeft men de handen al meer dan vol aan.
    Aan de zorg, kwaliteitsverbetering, efficiëntie, bureaucratie valt veel te verbeteren
    Bovenal is er veel mis met de salariëring van hoog tot laag.
    Blijf bij je corebusiness, je wachtlijsten en je Nederlandse patiënten.
    Het kan niet zo zijn, dat je eerst vercommercialiseert, vervolgens geen winst kunt maken en dan maar goed betalende buitenlandse patiënten ronselt.
    Geen wooncorporatie achtige ideeën s.v.p.

Geef uw reactie

Om te kunnen reageren moet u ingelogd zijn. Heeft u nog geen account, maak dan hieronder een account aan. Lees ook de spelregels.