Zorginstellingen zijn opvallend vaak het slachtoffer van de vorm van fraude waarbij een malafide bedrijf een slachtoffer benadert met een aanbod voor een dienst of product, zonder de intentie te hebben dit ooit daadwerkelijk te leveren. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van het ministerie van justitie.
Het onlangs verschenen rapport ‘Misleidende Handelspraktijken’
Het is een kwestie van zuinig omgaan met het geld van anderen, desinteresse in de uitgaven komt hier aan het licht! Bezuinigen begint dan ook met interesse voor de geleverde dienst, inzicht en communicatie.
Inderdaad, zoals we (n.b. ICT) al jaren zelf ook signaleren!
de reden (het waarom) vind ik overigens kul, (veelal centrale) administraties weten vaak niet welke “abonnementen en afspraken” (veelal decentrale) locaties vaak hebben,
en diezelfde (decentrale) locaties hebben zelf vaak geen weet wat ze (of hun voorgangers!) allemaal afgesproken en afgesloten hebben, en denken bovendien dat de (centrale) administratie dat soort dingen wel ziet en regelt (dat is toch hun “pakkie aan”).
Stuur maar een goed smoelende “bekend voorkomende” factuur (met niet al te grote bedragen) en de kans is levensgroot, dat hij er (minimaal voorlopig) gewoon doorheen schiet.